ג'ונסון אנד ג'ונסון תשלם 4.7 מיליארד דולר לנשים שהשתמשו בטלק של החברה וחלו בסרטן
22 נשים שהשתמשו במוצרי החברה במשך עשרות שנים חלו בסרטן השחלות. חבר מושבעים במיזורי קבע כי החברה ידעה שמוצריה מכילים אזבסט מאז שנות ה-70. החברה תערער

חברת הקוסמטיקה ג'ונסון אנד ג'ונסון תשלם 4.7 מיליארד דולר כפיצוי ל-22 נשים שהשתמשו בטלק של החברה ולטענתן חלו בעקבות זאת בסרטן השחלות. חבר מושבעים במדינת מיזורי פסק 550 מיליון דולר כפיצוי והוסיף 4.1 מיליארד כפיצוי עונשי. בחברה הודיעו כי הם "מאוכזבים עמוקות" מההחלטה וכי בכוונתן לערער עליה. פסק הדין מגיע על רקע התסבכותה של חברת הענק בלא פחות מ-9,000 מקרים בהם מעורבת אבקת התינוקות שלה.


מוצרים של ג'ונסון אנד ג'ונסון. החברה טוענת כי מעולם לא הכילו אזבסט. צילום: גטי אימג'ס


במשפט, שארך שישה שבועות, טענו הנשים ומשפחותיהן כי פיתחו סרטן השחלות לאחר שהשתמשו באבקת תינוקות וטלק במשך עשורים. עורכי הדין של המתלוננות טענו כי החברה ידעה שהטלק שלה מכיל אזבסט מאז שנות השבעים, אך לא טרחה להזהיר את הצרכנים מההשלכות של זה.


ג'ונסון אנד ג'ונסון הכחישה שמוצריה מכילים אזבסט, או אי פעם הכילו, וטענה בתוקף כי מוצריה אינם גורמים לסרטן. חברת הענק הוסיפה כי מספר מחקרים הראו כי הטלק שלה בטוח לשימוש וטענה כי פסק הדין הוא תוצאה של "הליך משפטי בלתי הוגן באופן יסודי".


יש לציין כי מנהל התרופות האמריקאי בחן דגימות של טלק, כולל של ג'ונסון אנד ג'ונסון, מ-2009 עד 2010. הוא לא איתר בהן אזבסט. לטענת עורכי הדין של התביעה, הן מנהל התרופות והן ג'ונסון אנד ג'ונסון השתמשו בשיטות בחינה כושלות.


YOU MIGHT ALSO LIKE