טראמפ נגד מיי: "תוכניותיה לברקזיט עלולות לחסל את הסחר בינינו"
בראיון ל"סאן" מתח נשיא ארה"ב ביקורת על ראש ממשלת בריטניה והתנהלותה בנושא יציאת ארצה מהאיחוד האירופי: "הייתי עושה את זה בדרך שונה לחלוטין, אך היא לא הקשיבה לי". במקביל, שיבח את שר החוץ הבריטי שהתפטר בשל מחלוקת עם מיי בנושא, בוריס ג'ונסון: "הוא יהיה ראש ממשלה מצוין"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתח ביקורת פומבית על ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ושיבח דווקא את שר החוץ המתפטר שלה, בוריס ג'ונסון. בראיון לצהובון הבריטי "הסאן", אמר טראמפ כי להצעותיה של מיי למימוש הברקזיט תהיינה השפעות שליליות על הסחר בין ארה"ב לבריטניה. 

מיי וטראמפ. "הייתי עושה את זה בצורה שונה לחלוטין". צילום: רויטרס


במהלך ביקורו הראשון בממלכה המאוחדת, אמר טראמפ כי ייתכן שעסקת סחר חופשי בין ארה"ב לבריטניה לא תצא לפועל עקב הצעותיה של ראש הממשלה מיי. "תוכניותיה לברקזיט ישפיעו בוודאות על הסחר עם ארה"ב, לצערי בצורה שלילית", אמר. "אם הם אכן ישיגו עסקה לפי הצעותיה של מיי, אנחנו נעבוד מול האיחוד האירופי ולא מול בריטניה, כך שזה ככל הנראה יחסל את העסקה בינינו", הוסיף טראמפ. יש לציין כי עסקת הסחר בין בריטניה לארה"ב היא אחת המטרות העיקריות של תומכי הברקזיט בקרב אנשי המפלגה השמרנית, החוששים כי מיי עושה ויתורים רבים מדי לאיחוד האירופי.


טראמפ המשיך למתוח ביקורת על עמיתתו מעבר לים. על הברקזיט אמר: "הייתי עושה את זה בצורה שונה לחלוטין. למען האמת, אמרתי לתרזה מיי איך לעשות את זה, אך היא לא הסכימה ולא הקשיבה לי. היא רצתה לפעול בדרך אחרת. הייתי אומר שהיא הלכה בדרך ההפוכה".


שר החוץ הבריטי המתפטר בוריס ג'ונסון. טראמפ: "אני לא משסה אותם אחד בשנייה". צילום: EPA


הנשיא האמריקאי הוסיף כי "אני חושב שמה שקורה עכשיו מאוד מצער. עסקאות שלוקחות זמן רב לעד יהיה עסקאות רעות" לדבריו, "העסקה שהיא מקדמת שונה מאוד מהעסקה שעליה הצביעו במשאל העם. אני יודע שהיו הרבה התפטרויות – הרבה אנשים לא אוהבים את העסקה הזו".


טראמפ רמז בדבריו להתפטרותם של שני שרים בכירים בממשלתה של מיי, ששניהם התפטרו לאחרונה בשל המחלוקת עם ראש הממשלה על תוכניותיה לעזיבת האיחוד - שר החוץ בוריס ג'ונסון והשר לענייני הברקזיט דיוויד דיוויס. טראמפ אף החמיא לג'ונסון ואמר כי "הוא יהיה ראש ממשלה נהדר". 


הוא הוסיף כי "אני לא משסה אותם (ג'ונסון ומיי) האחד בשנייה, אני רק אומר שהוא יהיה ראש ממשלה מצוין, אני חושב שיש לו את הכלים לכך". בבית הלבן ניסו למזער נזקים עקב הריאיון של הנשיא. הדוברת, שרה האקבי סנדרס, אמרה כי טראמפ "מחבב ומעריך" את ראש הממשלה מיי.

YOU MIGHT ALSO LIKE