מידע של מיליוני משתמשי פייסבוק בארה"ב הגיע ללא ידיעתם לחברה רוסית - ומשם אולי לקרמלין
חברת Mail.Ru, שבבעלות מיליארדר רוסי הנכלל ברשימת המקושרים לקרמלין של משרד האוצר האמריקאי, פיתחה מאות אפליקציות בפייסבוק. עד 2015, מי ששיחק באפליקציות בפייסבוק נתן למפתח האפליקציה גישה לא רק למידע שלו, אלא גם של חבריו

קיים חשש כי חברת אינטרנט רוסית בעלת קשרים לקרמלין זכתה בגישה למידע הפייסבוק של מיליוני אמריקאים ללא ידיעתם. באמצעות שורה ארוכה של אפליקציות השיג תאגיד הטכנולוגיה הרוסית Mail.Ru את היכולת לראות מידע משתמשים כמו שם, מין, יום הולדת, מיקום, ותכנים להם עשו לייק. כך מסר מקור מקורב לחקירה ל-CNN.


יש מישהו שלא חגג על המידע שלנו בחשאי? קנדי קראש? פארמוויל? 



פייסבוק מסרה כי האפליקציות שפיתחה החברה הרוסית נבחנות כחלק מן החקירה הרחבה יותר בעניין שימוש לרעה במידע משתמשי פייסבוק, בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה. חברת Mail.Ru פיתחה מאות אפליקציות, שחלקן היו אפליקציות ניסוי שלא נחשפו לציבור הרחב.

לפני שנת 2015, כאשר משתמשי פייסבוק השתמשו באפליקציות צד שלישי בפייסבוק, מפתחי האפליקציה קיבלו לא רק את המידע של אותו אדם, אלא גם של חבריו באתר. החברה אמרה בתגובה כי פחות מ-10% ממשתמשיה נמצאים בארה"ב, אולם לפני 2015 יכלו משתמשיה בכל העולם לחשוף את חברי הפייסבוק שלהם מארה"ב.

מייקל קרפנטר, לשעבר סגן עוזר שר ההגנה שעבד על נושאים רוסיים, אמר בשיחה עם CNN כי המידע שאספה חברת Mail.Ru יכול היה לעבור לאחר מכן לשירות הביון הפנימי של רוסיה, ה-FSB, שנהנה מגישה חופשית לכל מידע שבידי חברות אינטרנט ותקשורת רוסיות, ובכללן Mail.Ru. החברה מכחישה כי לגוף ממשלתי כלשהו ניתנו מידע או גישה למידע.

סנדי פראקילס, לשעבר עובדת פייסבוק העובדת כיום במרכז לטכנולוגיה הומאנית, אמרה ל-CNN כי "למרבה הצער, אין למשתמשי פייסבוק כל דרך לדעת מה קרה למידע מרגע שעזב את השרתים, אז אין להם דרך לדעת אם היה כל שימוש לרעה או לא". פייסבוק מסרה ל-CNN כי לא מצאה ראיות לשימוש לרעה מצד Mail.Ru. החברה הרוסית נמצאת בשליטתו של המיליארדר הרוסי אלישר אוסמאנוב, הנכלל ברשימת אנשי העסקים המקושרים לקרמלין שפירסם משרד האוצר האמריקאי בינואר האחרון.

YOU MIGHT ALSO LIKE