נשיא ארצות הברית מגיע לביקור אישי בבריטניה, אזרחי הממלכה המאוחדת כבר התארגנו להפגנות ומחאות
מחשש להתקהלויות שעלולות להפוך לאלימות אזרחי ארה"ב החיים באזור התבקשו לשמור על פרופיל נמוך ולא להגיע לאזורים בהם אנשים רבים. נבחרי ציבור רבים ביקשו להראות לו שאינו רצוי במדינה

אמריקאים מתבקשים "לשמור על פרופיל נמוך" במהלך ביקורו של דונלד טראמפ בסקוטלנד ובאנגליה, מחשש למחאות נרחבות שעלולות להפוך לאלימות.


תקבל אותו בברכה? מיי וטראמפ (איור אילוסטרציה: shutterstock.com)



הקונסוליה האמריקאית באדינבורו רוצה לוודא כי נשיא ארה"ב יהיה בטוח במהלך סוף השבוע כשישחק גולף עם משפחתו בטרנברי באירשייר. כשנשאלה סגנית הדוברת של  תרזה מיי בנושא, ענתה : "כן. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת סקוטלנד על אבטחת הביקור המאורגן היטב".

מחאות שנקבעו לערב  גרמו לכך שאלפי אנשים הביעו כוונה להגיע לגלזגו, אדינבורו ודנדי בשישי ושבת. ההפגנה הגדולה ביותר מתוכננת בכיכר טרפלגר.  אף על פי שהנשיא לא אמור לנחות בבריטניה עד שלב מאוחר יחסית במהלך היום, כבר ארגנו אנשי קבוצת "סטנד אפ נגד גזענות" הפגנה בטורנברי ברביעי.

סקר של YouGov עבור תוכנית הלילה של ITV בבריטניה, הראה כי 77 אחוזים מהבריטים חושבים דברים שליליים על טראמפ. אלכס סלמונד, מי שכיהן בתפקיד השר הראשון של סקוטלנד, אמר: "אתה לא יכול להתרגש ממנו כי ההתרגשות מזוהמת על ידי כל מה שהוא עושה".

נראה כי העובדה שהביקור בבריטניה מוגדר כפרטי, מביאה לכך שלא רבים יגיעו לראותו. ככל הנראה המפגש הדיפלומטי יהיה בנמל התעופה גלאזגו פרסטוויק, עם דיויד מונדל, מזכיר המדינה לעינייני סקוטלנד. השר הסקוטי הוסיף כי: "הביקור של הנשיא הוא הזדמנות לחזק את הקשרים עם אחת מבעלות בריתנו החשובות ביותר בעולם. המורשת הסקוטית של הנשיא ידועה ואני מקווה שהוא יהנה".

לעומת זאת, יצאו בהצהרה משותפת, ריצ'רד לאונרד עבור מהלייבור הסקוטית ופטריק הרווי מהירוקים ואמרו כי יש להבטיח שדולנלד טראמפ לא יתקבל בברכה בממלכה. הם קראו לממשלת סקוטלנד להעביר לנשיא האמריקאי מסרים שאינו רצוי במדינה. 

הקונסוליה האמריקאית קוראת לאזרחי ארה"ב להיות מודעים לסביבתם במהלך ביקור הנשיא; לנקוט משנה זהירות ליד התכנסויות גדולות, שעלולות להפוך אלימות ולשמור על פרופיל נמוך. 

YOU MIGHT ALSO LIKE