מועמדו של טראמפ לכהונת שופט עליון: ברט קאבנאו
השופט הפדרלי קאבנאו הוא מתמחה לשעבר של השופט הפורש קנדי, אותו הוא מועמד להחליף. בעד דעות נוקשות במיוחד בנוגע להפלות

ברט קאבנאו, שופט פדרלי בערכאת הערר בסבב מחוז קולומביה (וושינגטון הבירה), הוא מועמדו של הנשיא דונלד טראמפ להחליף את השופט הפורש אנתוני קנדי בבית המשפט העליון. 


קאבנאו. עמדה נוקשה במיוחד בנוגע להפלות (צילום: אתר בתי המשפט הפדרליים)


קבנאו צורף באיחור לרשימות המועמדים האפשריים של הנשיא טראמפ, אולם רבים מאמינים כי השופט בן ה-53, ששימש בעבר כמתמחה של השופט הפורש קנדי, הוא המועמד המוביל להחליף את מעסיקו לשעבר.

הוא נולד בוושינגטון הבירה ושירת בממשל ג'ורג' בוש הבן. הוא גם שימש כאחד מצוות הפרקליטים של החוקר המיוחד קנת' סטאר, שחקר את פרשת ווייטווטר של הנשיא לשעבר קלינטון, שהפכה לפרשת מוניקה לווינסקי לאחר שלא נמצא דבר בפרשת הנדל"ן.

התיק הבולט האחרון בו השתתף היה זה שבו בית המשפט בו הוא חבר אישר את חובת הממשלה לספק הפלה לבת-עשרה, מהגרת נטולת מסמכים שהיתה עצורה על ידי ממשלת ארה"ב. קבנאו היה בדעת המיעוט בתיק זה. רבים מן המתמחים שלו המשיכו להתמחויות בבית המשפט העליון.


יש, מסתבר, נשיאים שמותר לחקור בעת כהונתם. (צילום: The Today Show)


עם זאת, הפרט המעניין ביותר בנוגע לבחירה הוא העובדה שלמרות ששירת בצוותו של החוקר המיוחד סטאר, קאבנאו כתב כי אין להפריע לנשיא מכהן בחקירות "גוזלות זמן ומסיחות דעת" אשר" לא ישרתו היטב את האינטרס הציבורי, במיוחד בזמנים של משבר בכלכלה או בביטחון האומה".

YOU MIGHT ALSO LIKE