השריפות בקליפורניה: מטוס הכיבוי "סופרטנקר" נשלח לסייע במאמצי הכיבוי
המטוס, שמקום מושבו בסקרמנטו, המריא הלילה כדי לסייע ללוחמי האש של קליפורניה ושל כל אזור החוף המערבי. עדיין לא דווח על שימוש במטוס הכיבוי המיוחד

לוחמי האש בקליפורניה נלחמים בלהבות ובחום של שריפות היער הקשות שפרצו לאורך החוף המערבי. הם מצליחים להשתלט על כמה שריפות, ועדין נלחמים בשריפות אחרות.


הסופרטנקר בפעולה. יוכל לשים סוף לשריפות הקשות בחוף המערבי?


בדרום קליפורניה, רוחות עזות העבירו את הלהבות לקהילת גולטה שבמחוז סנטה ברברה, שם הם הרסו כעשרים מבנים, והמשיכו הלאה. "זה באמת העניק לנו את ההזדמנות להגיע לשם ולעשות קצת עבודה", אמר מפקד כוח הכבאות המחוזי דייב זניבוני. האש התפשטה למאה אקר, וצוותים עברו בשכונות כדי לראות איזה בתים הרוסים ואיזה בתים יצאו מהשריפה בלי נזק.

במקום אחר, לוחמי האש נאבקים להשיג שליטה על שריפה במרכז מחוז סן דיאגו, שמתפשטת במהירות בשטח של 400 אקר. השריפה השמידה 18 מבנים, ושמונה אחרים ניזוקו. בנוסף, שריפה ביער הלאומי בסן ברנרדיניו התפשטה לשטח של 1.5 מייל רבוע, והביאה לפינויים של כ-700 בתים בקהילת פורסט פולס.

בשל ריבוי השריפות במרחב, בואינג 747-400 סופרטנקר, שנמצא דרך קבע בקולורדו, הועבר לקליפורניה כדי לסייע במאמצי הכבאים. סקוט מקלין, סגן מנהל שירותי הגנת האש והיער של קליפורניה, אמר כי הסופרטנקר עבר בדיקות אחרונות בשדה תעופה מחוץ לסקרמנטו.

לפני שהמטוס יוכל לבצע פעילויות כיבוי מחוץ למרחב הקבוע שלו, היה צורך לפתור בעיות תוכנה. לאחר שהן נפתרו, המטוס המריא ועשה את דרכו לקליפורניה. עם זאת, עדיין לא דווח על שימוש במטוס המיוחד.

השריפות פרצו ביום שישי בעקבות גל חום קשה שפוקד את האזור. הטמפרטורות הגיעו לרמה של 117 מעלות, ובמהלך הלילה חשו התושבים מעט הקלה במידות החום. החזאים צופים כי מידות החום הגבוהות ילכו וירדו במהלך סוף השבוע, אך מזג האוויר עשוי להוביל לשטפונות בזק לא צפויים באזור ההררי שנמצא צפונית-מזרחית ללוס אנג'לס.

YOU MIGHT ALSO LIKE