ריגול חמור וסיוע לאויב בזמן מלחמה: נפתח משפטו של השר לשעבר גונן שגב, שמואשם בריגול למען איראן
המשפט מתנהל בדלתיים סגורות בשל אילוצים ביטחוניים. על פי המידע שכן נחשף לציבור, שר האנרגיה והתשתיות לשעבר של ישראל מואשם בסעיפים רבים של סיוע לאיראנים: מסר מיקומים של מתקנים ביטחוניים ופרטים על גורמים במערכת הביטחון

השר וחבר כנסת ישראל לשעבר גונן שגב הגיע היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים לפתיחת משפטו. שגב נאשם בריגול חמור, בסיוע לאויב בזמן מלחמה ובעוד עבירות. על פי כתב האישום שהוגש נגדו בחודש שעבר, השר לשעבר פעל בעבור טהרן, "כדי לסייע לאיראן במלחמתה בישראל". אם יורשע, עשוי השר לשעבר למצוא עצמו במאסר עולם - בהתחשב בכך שככל הנראה הוא לא יקבל את העונש המירבי בחוק - עונש מוות.


השר לשעבר גונן שגב מובל לבית המשפט, היום


הדיונים במשפטו של שגב יערכו לציבור בשל שיקולים ביטחוניים. פרקליטות מחוז ירושלים, שמנהלת את התיק המשפטי נגד השר לשעבר, הודיעה כי תנסה להוציא לציבור את מירב המידע שתוכל.

הפרשה נחשפה לציבור לפני כחודשיים, אז נודע על מעצרו של שגב. מגורמי הביטחון והמודיעין בישראל נודע כי בידיהם מידע שנאסף מזה זמן רב בנוגע לפעילותו האסורה, כביכול. עם זאת, בשלב זה, וייתכן שגם בהמשך, הציבור לא ייחשף לעיקרי המעשים של שגב כפי שבאים לידי ביטוי בכתב האישום, או לאופן שבו אספו גורמי המודיעין את המידע המפליל נגדו.

בית המשפט התיר לפרסם לציבור כמה סעיפים מכתב האישום, ועל פיהם נראה כי שגב ביצע את המעשים המיוחסים לו במשך שש השנים האחרונות. על פי הפרטים שפורסמו, שגב נפגש עם גורמים איראניים כמה פעמים - ביעדים שונים בעולם. בנוסף, כך עולה מכתב האישום, השר לשעבר אף הגיע לטהרן מתוך ידיעה כי המודיעין המקומי מצפה ממנו לספק מידע ישראל.

על פי כתב האישום, שגב מסר לאיראנים מידע רגיש אליו נחשף בעת שכיהן בתפקיד שר האנרגיה והתשתיות. שגב מסר לגורמים האיראניים, כך על פי התביעה, מידע על מיקומם של מתקנים ביטחוניים ושל גורמי ביטחון שהכיר מתוקף תפקידו.

גונן שגב, רופא בהכשרתו, כיהן כחבר כנסת שנתיים באמצע שנות התשעים של המאה הקודמת. בין השנים 1995-1996 הוא כיהן כשר האנרגיה והתשתיות. במהלך תקופה זאת הוא היה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, מעמד שהעניק לו גישה למידע מודיעיני מסווג.


שגב בבית המשפט, היום


בשנת 2003, בעת ששהה בהונג קונג, ניסה לרמות את חברת האשראי "ישראכרט". הוא פנה לחברה בטענה שכרטיס האשראי שלו נגנב והוצאו ממנו יותר מ-20 אלף שקלים במרמה. מצלמות אבטחה חשפו כי שגב שיקר והוא עצמו משך את הכספים. הוא הורשע בבית משפט בניסיון לקבלת דבר במרמה ובהונאה בכרטיס חיוב. שגב נידון לשנת מאסר על תנאי ולקנס בגובה של חמישים אלף שקלים. בעקבות ערעור שהגיש, בית המשפט ויתר לו על הקנס.

שנה לאחר מכן, ב-2004, נידון שגב לחמש שנות מאסר בפועל לאחר שהורשע בהברחת סמים קשים לישראל ובזיוף הדרכון הדיפלומטי שקיבל. הוא איבד את רישיונו לעסוק ברפואה בישראל, אך המשיך במקצועו בניגריה, אליה עבר בשנת 2010.

YOU MIGHT ALSO LIKE