נבדה חוגגת שנה של לגליזציה: כמה המדינה הרוויחה ומדוע העסקים לא יכולים להיעזר בבנקים?
המספרים מאחורי שוק המריחואנה בנבדה נחשפים, ומגלים שהתחזיות היו נמוכות מדי. למרות זאת, בתי העסק חייבים לעשות עסקים במזומן, כי לבנקים אסור לתת להם שירות

שנה חלפה מאז שנבדה הפכה את המריחואנה למוצר צריכה חוקי, במהלכה ניסתה המדינה  להציב עצמה כמובילת תעשיית המריחואנה לצרכי הפנאי.


מריחואנה בבית גידול בלאס וגאס


ברחבי המדינה נפתחו 61 חנויות לממכר הסם, והמכירות לא רעות בכלל. "זה היה בהחלט מדהים, השנה הזאת הייתה הרבה מעבר למה שציפינו", סיפר מייק פיזו, מנהל רשת חנויות המריחואנה ריף, שמוכרת את מוצרי הקנאביס שהיא עצמה מגדלת.

נראה שההצלחה הכלכלית של שוק הקנאביס אינה רק בתחושה של העוסקים במלאכה, אלא עובדות. בעשרת החודשים הראשונים מאז הלגליזציה בנבדה, חנויות המריחואנה מכרו סחורה בשווי של כ-340 מיליון דולר. החזרי המסים עמדו על לא פחות מ-55 מיליון דולר. למעשה, החזרי המסים עברו את התחזית - 50 מיליון דולר בלבד לשנה - ונותרו עוד חודשיים של החזרי מסים.

המדינה מקווה להפקיד 5 מיליון דולר מהחזרי המסים לטובת חינוך, כספים שמגיעים מהמיסוי המיוחד על מריחואנה. הרשויות המקומיות במדינה קיבלו חמישה מיליון דולר מהכספים האלה. המע"מ, בגובה עשרה אחוזים, העניק למדינה 34.06 מיליון דולר, שיועברו לחיסכון לשעת חירום.

למרות הרווחים הגדולים, העסקים עדיין נתקלים בבעיות ברמה הפדרלית. מכיוון שהחוקים הפדרליים עדיין אוסרים על מכירה ושימוש בקנאביס, בתי העסק שמוכרים את הסם לא יכולים להיעזר בשירותי בנקאות והם נאלצים לעשות את עסקיהם במזומן בלבד. הצעת חוק שמקודמת בימים אלה בקונגרס אמורה לשים סוף למחסום הזה ולאפשר לעסקי המריחואנה להשתמש בשירותי בנקאות.

YOU MIGHT ALSO LIKE