המירוץ לבית המשפט העליון: טראמפ מנסה לשמור על זהות המועמדים בסוד, הדמוקרטים פותחים במאבק
מי יחליף את השופט אנתוני קנדי? הנשיא נפגש עם ארבעה מועמדים מתוך 25, אך לא פירט מי הם. הדמוקרטים חוששים כי המועמדים יפגעו בזכויות ההפלה והבריאות של התושבים

הנשיא דונלד טראמפ ראיין ארבעה מועמדים לתפקידי שופטים בבית המשפט העליון, והוא מתכנן להיפגש עם עוד כמה מועמדים להחלפת השופט אנתוני קנדי. בניסיון לבנות מתח, טראמפ מסרב לחשוף מי המועמדים עמם נפגש. זאת, לקראת ההכרזה על המחליף או המחליפה שתעשה בחודש הבא.


מנסה לשמור על זהות המועמדים בסוד. הנשיא דונלד טראמפ


הנשיא הבטיח כי המועמדים הם "אנשים מצויינים. הם באמת מעולים בכלכך הרבה דרכים, באקדמיה ובכל דרך אחרת. היה לי בוקר מאוד מאוד מעניין".

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סאנדרס אמר כי טראמפ נפגש עם הארבעה במשך 45 דקות אתמול, והוא ימשיך לעשות זאת במהלך השבוע הקרוב. הראיונות נערכו עם השופטים ריימונד קת'לדג', אמור ת'אפר, ברט קוואנו ואיימי קוני ברט. כך מסר גורם המעורב בנושא.

הנשיא בילה בסוף השבוע במועדון הגולף שלו בבדמינסטר, שם הוא נועץ ביועציו, כולל יועץ הבית הלבן דון מק'גאהן. טראמפ מקווה למלא את המשרה הפנויה בבית המשפט העליון עם שופט שיתמוך בדעותיו בנושאים כגון הפלות, ביטוחי בריאות, נישואים חד-מיניים ונושאים אחרים.

מק'גאהן יוביל את תהליך הבחירה של השופטים החדשים, כך הודיע אתמול הבית הלבן, לאחר שבשנה שעברה עשה זאת עם השופט ניל גורסוץ'. עם זאת, מק'גאהן לא יעשה זאת לבדו, אלא יש צוות שלם בבית הלבן שמסייע לו בתהליך מינוי השופטים. הצוות כולל את הדובר ראג' שאה, שאחראי על "התקשורת, האסטרטגיה ותיאום ההתקשרות עם הידידים בגבעת הקפיטול". ג'סטין קלארק, ראש המשרד לקשר עם הציבור, יפקח על התיאום של הבית הלבן עם קבוצות מחוצה לו.


קורא לציבור ללחוץ על הסנאט. צ'אק שומר


המאמץ של טראמפ לקדם את הליך בחירת השופטים נעשה ברקע הניסיון של בכירים במפלגה הדמוקרטית ליצור התנגדות ציבורית לכך שהשופטים שייבחרו יתנגדו לחוקי ההפלות הנוקשים. מנהיג המיעוט בסנאט, צ'אק שומר, קרא לבוחרים להתנגד למועמדים כאלה על ידי "הפעלת לחץ על הסנאט", שמאשר את המועמדים השונים.

לטענת שומר, החשש הוא כי המועמד או המועמדת שייבחרו לשבת על כס השיפוט בבית המשפט העליון יהפכו את פסק הדין שניתן בשנת 1973 במשפט רוי נגד ווייד שאישר את הזכות של נשים לעבור הפלות. הוא הוסיף כי המועמדים עשויים ככל הנראה להחליש את החוק שנכנס בכהונתו של הנשיא הקודם ברק אובמה - ומרחיב את כיסוי שירותי הבריאות עבור מיליוני אזרחים ברחבי המדינה.

YOU MIGHT ALSO LIKE