שידוד מערכות ב-NBA: לברון ג'יימס עובר ללוס אנג'לס לייקרס
המזרח נפתח, ובמערב יש פתאום מועמדת חדשה לתואר - במיוחד שיש לה המון מקום מתחת לתקרה והיא יכולה וצפויה לצוות למלך ג'יימס הראשון אולסטאר עילית נוסף (קוואי לנארד?). עד שזה יקרה, הלייקרס החתימו את קנטייביוס קאלדוול-פופ לעונה נוספת ואת לאנס סטיבנסון הרבגוני, גם הוא לעונה בודדת

ההחלטה 3.0 התקבלה, ובגדי המלך החדשים יהיו בצבע סגול מלכותי. קינג לברון ג'יימס, הראשון לשמו, חתם הערב (ראשון) בלוס אנג'לס לייקרס תמורת סכום של 154 מיליון דולר לארבע שנים. כך הודיעה סוכנות קלאץ' ספורטס - הסוכנות בה חתום ג'יימס, השייכת לחבר נעוריו ריץ' פאול. בעונתו האחרונה בקבוצה ירוויח המלך 41 מיליון דולר, אך לא יהיה בעל זכות וטו על מכירתו לקבוצה אחרת אם השידוך לא יעלה יפה.


יפה לו צהוב? (אילוסטרציה)



ג'יימס בן ה-33 עושה את המעבר לעיר המלאכים - שהיו שציפו לו ב-2010 ושוב לאחר 2014 -  לאחר עונה בה קלע 27.5 נקודות למשחק בממוצע במדי הקליבלנד קבאלירס, אותם הוביל על גבו ממש, באופן כמעט חסר תקדים בהיסטוריה של המשחק, לגמר ה-NBA, שם נאלץ אפילו שחקן חיזר כמו ג'יימס להיכנע לתלכיד הטוב בתולדות הליגה, הגולדן סטייט ווריורס.

אז למה דווקא הלייקרס? זאת אומרת, מעבר להזדמנויות הייחודיות שרק הקרבה להוליווד מציעה, מזג האוויר הנוח אחרי ארבע שנים בבית השחי האקלימי של קליבלנד, ההיסטוריה המפוארת וכו' וכו'? ובכן, אפשר להגדיר זאת כך: ג'יימס משלים עם החתימה הזו את הטרייפקטה של סיבות לחתום חוזה כשחקן חופשי:

- ב-2010 זה היה בשביל התארים. ג'יימס התפשר אז על כסף כדי לחתום עם גארד כמו דוויין וייד וריבאונדר כמו כריס בוש, כדי לוודא שלא יסיים את הקריירה בלי תארים רק כי אנשים אחרים, בניגוד אליו, לא יודעים להרכיב סגל קטלני מספיק.
- ב-2015, כשחתם בקליבלנד, הקבוצה היחידה במדינת הולדתו, זו שלקחה אותו בדראפט ואותה לקח לגמר אבל לא לתואר - זה היה בשביל לסיים עסקים לא-גמורים. המלך הבטיח לאנשים הטובים של קליבלנד, שלא ראו תואר מקצועני בשום ענף מאז 1964 (20 שנים בדיוק לפני שנולד), שיביא להם תואר להתגאות בו. זה לקח טרייד מוצלח וקאמבק בלתי אפשרי, אבל המלך הבטיח והמלך קיים.
- ב-2018? הוא חותם בשם העיקרון הקדוש של שואו מי דה מאני. זה לא שמלכנו הולך לשום מקום בינתיים, אבל צעיר יותר הוא לא נהיה. האיש שמוחו מפותח לא פחות מגופו, שכבר בהגיעו לליגה שם לו ליעד להיות האתלט הראשון ששווה מיליארד דולר, כבר חושב על הצעד הבא, ואם חשבתם ש"מייקל ג'ורדן בע"מ" זה ביג ביזנס, אז... You ain't seen nothing yet.


הי ג'אסט דיד איט. המלך עם סוכנו ריץ' פאול (צילום: פוקס ספורטס)



אבל זה לא הכסף נטו. את המקסימום המותר על פי חוקי תקרת השכר היו עוד קבוצות שיכלו לשלם לו. אבל מעבר ליתרונות של העיר שהזכרנו לעיל, ללייקרס יש מספיק מקום תחת תקרת השכר להחתים לא רק את לברון בסכום שראוי לו, אלא גם שחקנים נוספים שיסייעו לו בכל זאת להמשיך להתחרות על תארים, להתקרב עוד קצת למייקל, ואולי, רק אולי, להשלים עשור רצוף ובלתי נתפש של הגעה לגמר ה-NBA. הקבוצה תוכל לנסות להשיג את קוואי לנארד, שחקן ההגנה הטוב בליגה, שיוכל (אם הבריא לגמרי מפציעתו) לעשות סיוטים לגולדן סטייט לצד המלך.

בינתיים, עד שתשיג את האולסטאר הנוסף שיהפוך אותה לקבוצה שתוכל לרוץ לתואר לצד לברון במקום על הגב שלו' החתימו הלייקרס את קנטייביוס קאלדוול-פופ, קלע שאשתקד תרם 13.4 נקודות למשחק במדי הסגול-זהוב, לעונה אחת תמורת 12 מיליון דולר. והרי עדכון שהגיע זה עתה: גם את לאנס סטיבנסון בן ה-27, גארד המסוגל לשחק גם כסמול פורוורד, תמורת 4.4 מיליון דולר לעונה אחת. וכדי להוסיף עוד חלק במערכת הגיבוי, הסנטר המחליף של האלופה, ג'בייל מקגי, הוחתם אף הוא, תמורת 2.4 מיליון דולר לעונה. בונים מפלצת חדשה בלה-לה-לנד.

YOU MIGHT ALSO LIKE