נקמת המס: ג'סטין טרודו קבע מכס על מוצרים אמריקאים שנכנסים לקנדה
לקנדים נמאס לשמוע איך ארצות הברית מכה בה שוב ושוב והפעם היא משיבה מלחמה ומטילה מכס על מוצרים המיובאים מארה"ב. בין המוצרים שמחירם יתייקר: קטשופ, פולי קפה ומדיחי כלים

קנדה נותנת פייט לארצות הברית: החל מיום ראשון יוטלו מכסים על סחורות אמריקניות, בשווי 12.6 מיליארד דולרים. מדובר בסחורות כמו קטשופ, פיצה וברזל.


הוריד את הכפפות. טרודו (צילום: shutterstock.com)


הדבר נעשה בתגובה למיסים שהטיל הנשיא טראמפ על פלדה ואלומיניום המגיעים לארצות הברית מקנדה. טראמפ החליט על מס של 25 אחוזים על פלדה, עשרה אחוזים על אלומיניות ב-1 ביוני, כאשר מוצרים אלה מגיעים מקנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי.

קנדה החליטה להטיל 25 אחוזים על פלדה וברזל, תוך פגיעה ב-250 מוצרים נוספים כמו סירופ מייפל, מדיחי כלים, פולי קפה וריבת תות, שעליהם יוטלו מיסים של עשרה אחוזים. ממשל טראמפ אמר כי קנדה היא איום ביטחוני לאומי למרות היבוא, ולמרות שמדובר במדינה השניה בגודלה, אחר סין, שארה"ב שותפה לסחר עימה.


מעכשיו עם מס. קטשופ (צילום: shutterstock.com)


בהתייחסו ליום ההולדת ה-151 של המדינה, דיבר ראש הממשלה ג'סטין טרודו על התעריף המעודכן ומשאלות יום ההולדת. "זה מי שאנחנו, אנחנו יחד בזמנים של קושי, בזמנים של הזדמנויות. אנחנו נשענים זה על זה ואנחנו עומדים חזק וזה מה שאנחנו עושים מחוף  לחוף ", אמר טרודו במהלך ביקור בלימינגטון, אונטריו, הידועה כבירת העגבניות של קנדה.

העיירה היא ביתו של מפעל לעיבוד מזון המספק רסק עגבניות לצרפת ומתחרה של קראפט היינץ.

מקסיקו והאיחוד האירופי כבר הטילו מיסים על סחורות אמריקאיות, כולל על בורבון, אופנועי הארלי דייווידסון ומיץ תפוזים.

YOU MIGHT ALSO LIKE