סן פרנסיסקו: גשר שער הזהב מעלה את המחירים בעבור מכוניות
חודש יולי הביא עמו את גל ההתייקרות האחרון, לעת עתה. נסיעה על הגשר הסמלי יעלה כ-8 דולר, אך לבעלי מינוי תינתן הנחה. "זקוקים לכספים האלה כדי לממן תחבורה ציבורית ופרויקטים נוספים", אמרה בכירה במחוז

אם אתם גרים באזור העיר סן פרנסיסקו ומרבים לחצות את גשר שער הזהב, הרי שמהיום (א') תשלמו על כך יותר. ב-1 ביולי נכנסה לתוקפה שיטת התמחור החדשה שתייקר את הנסיעה בעבור חלק מהנהגים ב-25 סנט, כך שעל נהג להיפרד מ-8 דולרים באם ירצה לחצות את הגשר הסמלי. גם אוטובוסים ושאר כלי התחבורה הציבוריים יושפעו באופן ישיר מהעלאת המחירים, אך חשוב לזכור כי החיוב נעשה לפי סוג המוכנית ושעת הנסיעה.


גשר שער הזהב, סן פרנסיסקו (צילום: Shutterstock)


בעלי מינוי "FasTrak" יחוייבו כעת ב-7 דולר לחצייה ואילו נהגים מזדמנים שאינם בעלי מינוי שכזה ישלמו 8 דולר. לאלו שעושים שימוש ב-Carpool, שלפי ההגדרה העירונית נחשבת למכונית ובה שלושה או יותר נוסעים, במהלך שעות העומס (5:00 עד 9:00 בבוקר, 4:00 עד 6:00 אחה"צ) יאלצו להיפרד מ-5 דולרים, וזאת במקום 4.75 שפי שחוייבו עד כה. "כל אזור הגשר זקוק לכספים האלה כדי לממן תחבורה ציבורית ופרויקטים נוספים", אמרה השבוע ג'ודי ארנולד, בכירה במחוז מארין וחברה בועד הניהול של הגשר המיתולוגי.

מדובר בהעלאת המחירים השנתית האחרונה שתוכננה ב-2013 ואושרה בחוק כעבור שנה, כחלק ממאצים לגייס 138 מיליון דולר לשיפור התשתיות בעיר. אין כרגע עוד העלאות מחיר מתוכננות, אך בסתיו הקרוב תיערך ישיבה בנושא. מומחים מעריכים כי אין מנוס מלבד להכריז על עוד גל של עליית מחירים בעקבות העובדה כי המחוז (מחוז מארין בו שוכן הגשר) נמצא בגרעיון תקציבי של 3.9 מיליון דולר.


הכניסה לגשר שער הזהב (צילום: Shutterstock)


למרות שמדובר בעלייה יחסית מזערית, הרי שכאשר מחשבים את סך ההוצאות השנתיות ניתן להבחין יותר בבירור בעליית המחירים. אדם שמבקש לחצות את הגשר בבוקר ושוב בדרכו הביתה בשעות הצהריים יצטרך לשלם כ-1,700 דולר בשנה בעבור הזכות. כעת המחיר הגבוה ביותר שישלמו הנהגים הוא 8 דולר לחצייה, הפרש משמעותי משאר הגשרים באזור העיר המחייבים 5 דולר בלבד. גשר המפרץ סן פרנסיסקו–אוקלנד ("Bay Bridge") גם מחייב 5 דולר לחצייה, אך בשעות השיא המחיר עולה ל-6 דולר. בתחילת 2019 יועלו המחירים בכל הגשרים בדולר כחלק ממאצי העיר לגייס כספים לפרויקטים של תחבורה ציבורית.

YOU MIGHT ALSO LIKE