דיווח בארה"ב: ראש סגל הבית הלבן ג'ון קלי צפוי לעזוב את תפקידו
על פי חלק מהדיווחים, הגנרל קלי צפוי לעזוב את תפקידו כבר בשבוע הבא. המועמדים להחליפו: מקורב לקושנר ויועץ תקציבי לנשיא. קלי וטראמפ מכחישים את הדיווחים

דיווחים בתקשורת האמריקאית היום מצביעים על כך שראש הסגל בבית הלבן ג'ון קלי, צפוי לעזוב את תפקידו לאחר כשנה בתפקיד. רשת CNBC דיווחה מפי שני מקורות שונים שהנשיא דונלד טראמפ עסוק בחיפוש אחר מחליף לקלי. על פי חלק מהדיווחים הוא עשוי לעזוב כבר בשבוע הבא. יש לציין כי גם הנשיא טראמפ וגם קלי עצמו מכחישים את הדיווחים. 


קלי וטראמפ. הנשיא מרבה להחמיא לראש הסגל שלו. צילום: איי.פי


הגנרל קלי מונה לראש הסגל ביולי 2017. לפני מינויו, כיהן כמזכיר המחלקה לביטחון המולדת. לפני כן שימש כמפקד פיקוד דרום של צבא ארה"ב. הוא נחשב בעיני רבים לגורם ממתן בממשל. לאחרונה הוא צוטט כמי שכינה את הנשיא "אידיוט" וטען שהוא מגן על ארה"ב מפני אסון. 


לפי דיווחים שונים, אחד המועמדים המרכזיים להחלפת קלי הוא ראש הסגל של סגן הנשיא מייק פנס, ניק איירס (35). איירס מקורב לחתנו ויועצו הבכיר של טראמפ, ג'ראד קושנר. מועמד נוסף הוא מיק מולבאני, ראש משרד הניהול והתקציב. 


יש לציין כי מעל 30 אנשי צוות בכירים בבית הלבן עזבו את תפקידם מאז תחילת כהונת הנשיא בינואר 2017. ביניהם ניתן למנות את הדובר שון ספייסר, היועץ הקרוב סטיב באנון, היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין, ושר החוץ רקס טילרסון.


YOU MIGHT ALSO LIKE