דליפת מידע עצומה חשפה את המידע של כמעט כל בגיר בארה"ב
מידע של 230 מיליון בני אדם ו-110 מיליון עסקים נחשף בשרת ציבורי. המידע אינו כולל מספרי ביטוח לאומי או כרטיסי אשראי, אבל כולל טלפונים, כתובות פיזיות ואימייל, ועוד 400 מאפיינים אישיים היכולים לאפשר בניית פרופיל אישי או גניבת זהות

דיווח חדש מגלה כי ייתכן שחברה קטנה ואלמונית מפלורידה חשפה את המידע האישי של כמעט כל אדם בוגר בארה"ב. האתר Wired דיווח אמש כי "אקזאקטיס" (Exactis), חברה לשיווק ואגירת מידע שמקום מושבה בפאלם קוסט שבפלורידה, חשפה מאגר מידע בן קרוב לשני טרהביט, הכולל את פרטיהם של 230 מיליון בני אדם ועוד כ-110 מיליון חברות, על גבי שרת ציבורי.


אחד ממאגרי המידע המקיפים שדלפו מעולם (אילוסטרציה)



"נראה שזהו מאגר מידע שכולל פחות או יותר כל אזרח אמריקאי", אמר חוקר ביטחון המידע ויני טרויה, שגילה את פירצת האבטחה מוקדם יותר החודש, לאתר Wired. "אני לא יודע מאיפה המידע, אבל זה אחד האוספים המקיפים ביותר שראיתי בחיי", אמר.

בעוד שמאגר המידע ככל הנראה אינו כולל מספרי כרטיסי אשראי או ביטוח לאומי, הוא כן כולל מספרי טלפון, כתובות אימייל וכתובות פיזיות, וכן למעלה מ-400 מאפיינים אישיים, כמו אם אדם נתון מעשן, אם יש לו או לה כלב או חתול, דתם ושלל תחומי עניין אישיים.

על אף שלא נכלל במאגר מידע פיננסי, היקף המידע האישי יכול לאפשר לכל המעוניין בכך לבנות פרופיל מפורט של אנשים או לסייע לנוכלים לגנוב זהויות. טרויה סיפר שהצליח להשיג גישה למאגר המידע בקלות וכך יכלו גם רבים אחרים לעשות, לפחות בתיאוריה. לדבריו, הוא הזהיר את אקזאקטיס ואת ה-FBI בנוגע לפירצה, וכעת המידע אינו נגיש עוד.

באתר האינטרנט שלה טוענת אקזאקטיס כי ברשותה 3.5 מיליארד רשומות של צרכנים ועסקים, כולל מידע דמוגרפי, גיאוגרפי, עסקי, אורח חיים, תחומי עניין, מידע רכב ומידע התנהגותי. החברה טענה כי יש לה מידע על 218 מיליון בני אדם ו-110 מיליון משקי בית בארה"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE