הפרדת ילדי המהגרים: בית משפט קבע כי יש לאחד את המשפחות בתוך 30 יום
שופטת מחוזית מקליפורניה קבעה כי אם מדובר בילדים מתחת לגיל 5, יש לעשות זאת בחצי מהזמן. על הרשויות לאפשר קשר טלפוני בין חברי המשפחה בתוך עשרה ימים

בית משפט בקליפורניה קבע כי על רשויות ההגירה והגבולות לאחד מחדש בתוך 30 ימים בני משפחות מהגרים שהופרדו אלה מאלה. ההחלטה, שהתקבלה אמש (שלישי), הציבה זמן יעד קשיח לתהליך שעד כה היה אפוף מסתורין בכל הנוגע ללוחות הזמנים שלו.


פעילת זכויות אדם מגישה לשומרי הגבול בובה של דובי, במחאה על הפרדת המשפחות


בית המשפט קבע עוד כי אם מדובר בהפרדה של ילדים מתחת לגיל 5 מהוריהם, יש לאחד את בני המשפחה תוך לא יותר מ-14 ימים. ההחלטה ניתנה על ידי השופטת המחוזית דנה סאברו מבית המשפט בסן דייגו. סאברו היא מינוי של הנשיא ג'ורג' וו. בוש.

בהחלטתה התייחסה השופטת גם להפרדת משפחות עתידית, וקבעה שהדבר אינו חוקי, אלא במידה וההורים אינם כשירים או שאינם רוצים להיות עם ילדיהם. בית המשפט גם דרש מהממשלה לאפשר קשר טלפוני בין הורים לילדיהם שהופרדו מהם בתוך עשרה ימים.

יותר מאלפיים ילדים הופרדו מהוריהם בשבועות האחרונים, והושמו במקלטים ממשלתיים. זאת, תחת המדיניות  - שכבר בוטלה - שקוראת ל"אפס סובלנות" בכל הקשור להגירה הבלתי חוקית אל גבולות המדינה.

בשבוע שעבר, לאחר גל ביקורת קשה מבית ומחוץ, הנשיא דונלד טראמפ הוציא צו שקורא לעצור את הפרדת המשפחות, ואמר כי הילדים וההורים יהיו מוחזקים יחד. עם זאת, הודעה שפרסם המשרד לביטחון המולדת בסוף השבוע האחרון רק הוסיף לבלבול השורר בקרב הציבור הרחב, ובקרב ציבור המהגרים בפרט.

בנאום שנשא בפני הקרן לצדק משפטי בלוס אנג'לס, הגן אתמול התובע הכללי ג'ף סשנס על הצורך לאכוף את חוקי ההגירה, והוסיף כי הציבור האמריקני בחר בנשיא טראמפ כדי לעשות זאת.

"העובדות שהוצגו לבית המשפט מתארות תגובות ממשלתיות ריאקטיביות שנועדו להרגיע את המצב הכאוטי שיצרה הממשלה בעצמה", כתבה סאברו, "הן מחליפות ממשל מדוד ומסודר, דבר עיקרי בתהליכים המקודשים בחוקה שלנו".


מפגינים נגד מדיניות "אפס הסובלנות" והפרדת המשפחות


פסק הדין מהווה ניצחון לאיגוד חופש האזרח האמריקני, שהגיש את התביעה בחודש מרץ. התביעה עסקה באירוע פרטני ובו ילדה בת שבע הופרדה מאמה שבאה מקונגו, ובילד בן 14 שהופרד מאמו הברזילאית. "דמעות יציפו את מתקני המעצר ברחבי המדינה כאשר המשפחות יגלו שהן הולכות להתאחד מחדש", אמר לי גלגרנט, עורך דין באיגוד.

בשלב זה, עדיין לא ברור כיצד רשויות ההגירה והגבולות יעמדו ביעד שהציב להם בית המשפט. שר הבריאות והרווחה אלכס אזר אמר אתמול לקונגרס כי המשרד שלו עדיין מחזיק ביותר מאלפיים ילדי מהגרים שהופרדו מהוריהם בגבול. מדובר בשישה ילדים פחות, סך הכל, מהמספר שפרסם המשרד לפני שבוע. סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית ציינו שהמספרים מעידים על כך שמהירות איחוד המשפחות לא קרובה לעמוד ביעד.

אזר סירב להשיב ולפרט כמה זמן ייקח לאחד את כל המשפחות. הוא אמר כי המשרד שלו עורך בדיקות יסודיות כדי לוודא שההורים הם אכן הורי הילדים, ולא מדובר בסוחרים בבני אדם שמתחזים להורים.

YOU MIGHT ALSO LIKE