טראמפ נגד יצרנית האופנועים הכי אמריקנית הארלי-דייווידסון: "לא נאמנה"
לאחר שהחברה הודיעה על העברת חלק מהייצור שלה אל מחוץ לארצות הברית כדי להימנע מהמכסים של האיחוד האירופי. טראמפ הגיב, וקרא להם להמתין בסבלנות

הנשיא דונלד טראמפ תוקף את חברת האופנועים הארלי-דייווידסון בשל הודעתה על העברת חלק מהייצור שלה לחו"ל כדי להימנע מהמכסים שהטיל האיחוד האירופי על מוצרים המיובאים מארצות הברית. לדברי טראמפ, יצרנית האופנועים פועלת בחוסר נאמנות.


מאשים את חברת האופנועים האמריקנית ביותר. הנשיא דונלד טראמפ


"הופתעתי לגלות שהארלי-דייווידסון, מכל החברות, תהיה הראשונה להניף את הדגל הלבן", צייץ הנשיא טראמפ אמש, לפני שיצא לביקור בקרולינה הדרומית. "נלחמתי קשה עבורם, ובסוף הם לא ישלמו מכסים לאיחוד האירופי, צעד שפוגע בנו קשה במסחר. פחות 151 מיליארד דולר. מסים הם בקושי תירוץ - תהיו סבלנים!".

אתמול הודיעה יצרנית האופנועים כי היא תעביר את הייצור של אופנועים המיועדים לאירופה, למפעלי ייצור שנמצאים מחוץ לגבולות ארצות הברית.

ביום שישי האחרון החל האיחוד האירופי בהטלת המכסים על ייבוא סחורה אמריקנית כגון בורבון, חמאת בוטנים ומיץ תפוזים. המכסים שהטיל האיחוד על סחורה בשווי 3.4 מיליארד דולר באו בתגובה למכסים שהטיל טראמפ על פלדה ואלומיניום שמקורם, בין השאר, מאירופה.

חברת האופנועים המפורסמת הזהירה בעבר מפני העלאת התעריפים בטענה כי הצעד ישפיע על המכירות. גם הנשיא טראמפ בעצמו התייחס להארלי דיווידסון כחברה אמריקנית שתיפגע בשל מאבקי הסחר.

בשנה שעברה מכרה הארלי דיווידסון קרוב ל-40 אלף אופנועים ברחבי אירופה, השוק השני בגודלו עבור החברה, אחרי ארצות הברית.

יצרנית האופנועים הודיע במקביל כי המכסים שהטיל האיחוד האירופי על אופנועים המיובאים מארצות הברית זינקו משישה אחוזים בלבד לרמה של 31 אחוזים - כ-2,200 דולרים לאופנוע יחיד שמיוצא מארצות הברית ליבשת האירופית.


מנסה לצמצם הפסדים. הארלי-דייווידסון


"הארלי דיווידסון שומרת על מחויבותה לייצר בארצות הברית, התחייבות שרוכבים רבים ברחבי העולם מעריכים", הודיע החברה, "הגברת הייצור מחוץ לארץ כדי להקל על נטל המכסים של האיחוד האירופי אינה ההעדפה של החברה, אך מדובר באפשרות היחידה שבה האופנועים שלה יהיו זמינים ללקוחות באיחוד האירופי וכדי לשמור על העסקים באירופה. מדובר בשוק קריטי להארלי דייווידסון".

YOU MIGHT ALSO LIKE