מחיר הנפט ירד, אך המומחים לא בטוחים שהוא ימשיך לרדת
מחירה של חבית נפט ירד היום באחוז, בעקבות ההודעה של אופ"ק ושל מדינות אחרות על הגברת קצב השאיבה. עם זאת, מומחים טוענים כי עוד מיליון חביות נפט ביום לא יובילו לירידת מחירים גדולה

מחירה של חבית נפט ירד היום (שני) ביותר מאחוז. המשקיעים נערכים לקראת הגברת קצב השאיבה ברמה של עוד מיליון חביות נפט ליום שיגיעו לשוק, לאחר שאופ"ק ושותפותיו הסכימו להגביר את הפקת הנפט.


למרות ההודעה על הגברת קצב ההפקה, המומחים לא מרוצים


למרות העלייה, שאמורה למנוע מהפער בין הביקוש לצריכה להיות רחב מדי, מומחים סוברים כי השווקים עדיין יהיו יקרים השנה והביקוש לנפט יהיה גבוה.

מחירה של חבית נפט ירד ב-1.16 דולרים לרמה של 74.39 דולרים לחבית. מחירה של חבית נפט בארצות הברית ירד ב-16 סנט לרמה של 68.74 דולרים. ירידת המחירים בארצות הברית נתמכת בין השאר גם בייצוא הנפט מקנדה.

לאחר שאופ"ק הודיעה על הגברת קצב השאיבה בסוף השבוע שעבר, מחירי הנפט עלו משום שהודעת הארגון לא ענתה על הציפיות של כל המשקיעים, ורבים קיוו כי השאיבה תגדל ביותר ממיליון חביות ביום.

מדינות החברות באופ"ק, ומדינות שאינן חברות בארגון, כגון רוסיה, קיצצו מאז שנת 2017 את קצב הפקת הנפט ב-1.8 מיליון חביות נפט ביום במטרה להעלות את המחירים.

YOU MIGHT ALSO LIKE