בעקבות מלחמת הייבוא עם אירופה: הארלי דייווידסון מעבירה חלק מהייצור שלה לחו"ל
החברה מעוניינת לשמור על השוק האירופי, שהוא שני בגודלו אחרי ארצות הברית. היא הודיעה שבתקופה הקרובה היא תספוג את ההפסדים, ותוך 9-18 חודשים, חלק מהייצור לא יהיה אמריקני

חברת הארלי דיווידסון, שנאבקת במכסים החדשים שהטיל האיחוד האירופי על אופנועים מתוצרתה, הודיעה היום (שני) כי היא תעביר את הייצור של אופנועים המיועדים לאירופה, למפעלי ייצור שנמצאים מחוץ לגבולות ארצות הברית.


נערכת להעביר את הייצור לחו"ל. הארלי דייוויסדון


ביום שישי האחרון החל האיחוד האירופי בהטלת המכסים על ייבוא סחורה אמריקנית כגון בורבון, חמאת בוטנים ומיץ תפוזים. המכסים שהטיל האיחוד על סחורה בשווי 3.4 מיליארד דולר באו בתגובה למכסים שהטיל טראמפ על פלדה ואלומיניום שמקורם, בין השאר, מאירופה.

חברת האופנועים המפורסמת הזהירה בעבר מפני העלאת התעריפים בטענה כי הצעד ישפיע על המכירות. גם הנשיא טראמפ בעצמו התייחס להארלי דיווידסון כחברה אמריקנית שתיפגע בשל מאבקי הסחר.

בשנה שעברה מכרה הארלי דיווידסון קרוב ל-40 אלף אופנועים ברחבי אירופה, השוק השני בגודלו עבור החברה, אחרי ארצות הברית.

יצרנית האופנועים האייקוניים הודיעה היום (שני) כי המכסים שהטיל האיחוד האירופי על אופנועים המיובאים מארצות הברית זינקו משישה אחוזים בלבד לרמה של 31 אחוזים - כ-2,200 דולרים לאופנוע יחיד שמיוצא מארצות הברית ליבשת האירופית.

"הארלי דיווידסון שומרת על מחויבותה לייצר בארצות הברית, התחייבות שרוכבים רבים ברחבי העולם מעריכים", הודיע החברה, "הגברת הייצור מחוץ לארץ כדי להקל על נטל המכסים של האיחוד האירופי אינה ההעדפה של החברה, אך מדובר באפשרות היחידה שבה האופנועים שלה יהיו זמינים ללקוחות באיחוד האירופי וכדי לשמור על העסקים באירופה. מדובר בשוק קריטי להארלי דייווידסון".


האם מלחמת הסחר שלו פוגעת בפועלים האמריקנים? הנשיא דונלד טראמפ


החברה הודיעה עוד כי לא תעלה מחירים כדי למנוע אפקט שלילי מיידי ומתמשך על המכירות באירופה. במקום להעלות מחירים, החברה מעדיפה לספוג את העלויות הגבוהות בטווח הקרוב. החברה מעריכה כי העלויות שלה בשנה הקרובה ינועו בין 30 ל-45 מיליון דולרים. הארלי דייווידסון אמרה עוד כי העברת הייצור לאירופה עשוי להימשך בין תשעה ל-18 חודשים.

מניות יצרנית האופנועים צנחה ב-1.7 אחוזים פני פתיחת המסחר בוול סטריט. גם מניות של חברות אחרות שעיקר תוצרתן נסמך על אלומיניום ומתכת צנחו. עם זאת, מלחמת המכסים שמנהלים האיחוד האירופי וממשל טראמפ לא החלו את הצניחה במכירות, אלא רק מקשים עוד על החברה. בתחילת השנה הודיעה החברה כי היא ממזגת את המפעל בקנזס, מיזורי יחד עם המפעל ביורק, פנסילבניה.

YOU MIGHT ALSO LIKE