לאחר הודעת אופ"ק, יצואניות נפט שאינן חברות בארגון הסכימו להגביר את קצב ההפקה
האם מחירי הנפט יצנחו סוף סוף? אם לשפוט לפי ההודעות האחרונות בסוף השבוע - נראה שהתשובה היא כן. בשלב זה עדיין לא ברור כיצד יחולק הנטל בין המדינות החברות בארגון לבין אלה שלא

חברות ארגון יצואניות הנפט אופ"ק, ומדינות אחרות שלא חברות בקרטל, אמרו בסוף השבוע כי הן הסכימו להפיק יותר נפט. ההודעה באה יום לאחר שאופ"ק הודיע על הגברת קצב השאיבה, צעד שאמור להרגיע מעט את עליית המחירים העולמית.


יגבירו את קצב ההפקה


רוסיה, יחד עם מדינות נוספות, אמרו לאחר הפגישה שלהם בווינה כי הם יתמכו בהגברת השאיבה ברמה של עוד מיליון חביות נפט ביום.

בהודעה שפרסם הארגון הוא מציין כי גם המדינות החברות וגם המדינות שאינן חברות "החליטו שהמדינות ישאפו להגיע ליעד החדש, באופן התנדבותי".

בהודעה לא פורט כיצד בדיוק הגברת קצב השאיפה יפוצל בין המדינות החברות לבין אלה שאינן חברות באופ"ק.

שר האנרגיה של סעודיה, חליד אל-פליח, אמר לאחר הפגישה אתמול כי כמות ההפקה של כל מדינה תלוי בכמה גורמים ובהם יכולת ההפקה שלה. "סעודיה בהחלט יכולה לספק את רוב מה שהשוק דורש, אך אנחנו הולכים לכבד את גבול מיליון החביות, ובאותו זמן להעביר חלק מההפקה למדינות אחרות".

עדיין לא ברור האם כמה חברות בארגון, ובהן איראן וונצואלה, מסוגלות להגביר את קצב ההפקה שלהן, כל עוד הן נאלצות להתמודד עם מתיחות רבה מבית, ועיצומים מחוץ.

הנשיא דונלד טראמפ קרא לקרטל להוריד את מחירי הנפט על ידי הגברת קצב ההפקה. לאחר ההחלטה של אופ"ק ביום שישי צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "מקווה שאופ"ק יגביר את קצב ההפקה באופן קבוע. צריך לשמור את המחירים נמוכים!".

YOU MIGHT ALSO LIKE