טראמפ דוחה את הביקורות על הפרדת ילדי מהגרים ממשפחותיהם: "סיפורים מזויפים"
נשיא ארה"ב אירח משפחות של קורבנות פשעי מהגרים בלתי חוקיים ואמר כי להבדיל מהם, כי הילדים שהופרדו מהוריהם צפויים להיפגש עמם שוב. דיווח: עשרות אלפי מהגרים יועברו למתקנים בבסיסים צבאיים נטושים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ טוען כי סיפורי ילדי המהגרים הבלתי חוקיים שהופרדו ממשפחותיהם בגבול מקסיקו-ארה"ב הם "סיפורים מזויפים של עצב ואבל". הנשיא, שנפגש בבית הלבן עם משפחות של קורבנות פשעי מהגרים בלתי חוקיים, אמר כי אלו הקורבנות האמיתיים של משבר ההגירה. הוא הדגיש בדבריו כי הילדים שהופרדו ממשפחותיהם צפויים לפגוש אותם שוב, בניגוד לקורבנות פשעי המהגרים הלא חוקיים. 


טראמפ ומשפחות קורבנות המהגרים הבלתי חוקיים. טען כי הם הקורבנות האמיתיים של משבר ההגירה. צילום: מגזין "טיים"


טראמפ אמר את הדברים בתגובה לביקורות החריפות שנמתחות על מדיניות "אפס הסובלנות" של ממשלו בנושא ההגירה הבלתי חוקית. הקלטות של ילדים בוכים שהופרדו מהוריהם במתקני כליאה זעזעו את המערכת הפוליטית בארה"ב וגרמו גם למחוקקים רפובליקנים להתייצב נגד הנשיא. בעקבות זאת, חתם טראמפ ביום רביעי על צו המבטל את הפרדת הילדים מהוריהם, אם כי לפי דיווחי הממשל עצמו למעלה מ-2,000 ילדים כבר הופרדו ממשפחותיהם ונמצאים במתקני כליאה.


בנוסף, פרסמה CNN תחקיר על התעללויות שעברו ילדים במתקני כליאה לפני למעלה משנה (מתקנים שהוקמו על ידי הממשל הקודם). עוד פורסם כי משרד הבריאות האמריקאי פנה לפנטגון וביקש לבדוק אופציה של שיכון מהגרים בלתי חוקיים בבסיסי צבא. ואכן, מגזין "טיים", מדווח כי הצבא מתכנן להקים מתקנים למהגרים ממקסיקו בכמה ממדינות הדרום. המתקנים צפויים לאכלס כ-25 אלף מהגרים. המתקנים יוצבו בבסיסים אוויריים נטושים בקליפורניה, אלבמה ואריזונה. 


טראמפ חותם על הצו לביטול הפרדת ילדים ממשפחותיהם. כ-2,000 ילדים הופרדו. צילום: Mandel Ngan | AFP | Getty Images


עוד דווח כי על במחנה צבאי נטוש בסן פרנציסקו צפוי להיבנות מחנה שיכול לקלוט עד 47 אלף בני אדם. דובר הפנטגון אמר כי בצבא התבקשו על ידי הממשל להתכונן לאכלוס של עד 20 אלף ילדים. במסמך של חיל הים נאמדה עלות שיכונם של 25 אלף מהגרים ב-233 מיליון דולר לשישה חודשים.


YOU MIGHT ALSO LIKE