מגזין טיים פרסם תיקון: הפעוטה הבוכייה בתמונת השער לא הופרדה מאמה
תמונתה של הפעוטה הבוכה, ששמה לא פורסם, הפכה לסמל של סוגיית הפרדת הילדים המהגרים מגבול מקסיקו ממשפחותיהם. התמונה אף עזרה לגייס כספים לסייע למהגרים

מגזין "טיים" פרסם אתמול תיקון לידיעה אותה פרסם, בה נכתב על פעוטה מהונדורס שהופרדה מאמה. המגזין אף פרסם על שערו תמונת קולאז' של הפעוטה הבוכייה, כשמולה עומד הנשיא דונלד טראמפ במבט עגום. על השער נכתב עוד "ברוכה הבאה לאמריקה". יש לציין כי תמונתה של הפעוטה הופיעה על גבי עשרות עיתונים ברחבי העולם.


שער המגזין "טיים". "הגרסה המקורית של הסיפור הייתה שגויה". צילום: מגזין טיים


בתיקון שפרסם מציין הטיים כי הילדה נמצאת, יחד עם אמה, במתקן מעצר למהגרים שחצו את הגבול ממקסיקו לארה"ב. בתיקון נכתב כי "הגרסה המקורית של הסיפור הייתה שגויה. הילדה לא נלקחה על ידי סוכני הגירה כשהיא צורחת. אמה לקחה אותה איתה והן נעצרו יחד".


את המידע על כך שהפעוטה לא הופרדה מאמה מסר אביה, דניס ולרה, לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, "הבת שלי הפכה לסמל הפרדת ילדים בגבול ארה"ב ואולי אף נגעה בלבו של הנשיא טראמפ". הוא אמר כי בתו ואמה, סנדרה סאנצ'ס, מוחזקות יחד בבטקסס, שם הגישה סאנצ'ס בקשת מקלט. סגן שר החוץ של הונדורס, מולדתה של הפעוטה, אישר את גרסת האב. 


התמונה המקורית. למעלה מ-17 מיליון דולר נתרמו בזכותה. צילום: ג'ון מור, גטי אימג'ס


את התמונה המקורית, שנלקחה בנקודת מעצר בגבול ארה"ב-מקסיקו, צילם הצלם זוכה פרס פוליצר ג'ון מור, המועסק בסוכנות הידיעות גטי אימג'ס, בנקודת מעצר בגבול. כאמור, התמונה הופיעה בעשרות אתרים ועיתונים בעולם ותרמה לדעת הקהל נגד מדיניות הפרדת הילדים של הממשל האמריקאי. התמונה גם סייעה לגייס תרומות למהגרים בפייסבוק. למעלה מ-17 מיליון דולר נתרמו לעמותת מרכז הפליטים והמגרים לחינוך ושירותי משפט, על ידי כחצי מיליון תורמים.


כזכור, ביום רביעי ביטל הנשיא טראמפ בצו נשיאותי את הפרדת הילדים מהוריהם, שעוררה ביקורת נוקבת מכל צדדי הקשת הפוליטית בארה"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE