משרד הבריאות מבקש מהפנטגון להתכונן לשיכון עד 20 אלף ילדי מהגרים בבסיסים צבאיים
יממה לאחר שהנשיא התקפל וחתם על צו שיפסיק את הפרדת הילדים מהוריהם, לא ברור אם הילדים שכבר הופרדו יאוחדו שוב עם הוריהם, ולא ברור מה קורה עם משפחות מהגרים הנתפסות בגבול או מבקשות מקלט מעכשיו. הנשיא בינתיים תוקף את הדמוקרטים - אפילו בעודו מתחנן להצבעתם בעד חוק ההגירה הרפובליקני - ואת מקסיקו

משרד הבריאות ביקש היום (חמישי) ממשרד ההגנה לעשות הכנות לקלוט עד 20 אלף ילדי מהגרים בלתי מלווים בבסיסי צבא ארה"ב. כך הודיע היום בכיר בפנטגון. על פי התכנון הראשונה מדובר במתקנים חדשים ומאולתרים לאלפי משפחות המהגרים בעקבות הצו עליו חתם אמש הנשיא טראמפ, המבטל את מדיניות הפרדת הילדים ממשפחותיהם.


"קלטנו כבר פליטים ונפגעי הוריקנים ורעידות אדמה", אומר שר ההגנה (צילום: WMAY)



משרדי הממשלה סיפקו היום גרסאות סותרות בתשובה לשאלה מה קורה כעת עם משפחות המהגרים ועם הילדים שכבר הופרדו ממשפחותיהם. מן התשובות עלה כי כלל לא בטוח שהילדים שכבר נלקחו יאוחדו עם הוריהם, ולא ברור היכן נמצאות המשפחות שטרם הופרדו והאם וכיצד הם נתבעים.

בדברו במליאת הסנאט הטיל מנהיג המיעוט הדמוקרטי, צ'אק שומר מניו יורק, הטיל ספק כי תוכנית להחזקת 20 אלף ילדים יכולה בכלל לצאת לפועל. "זה בכלל ישים?" שאל. שר ההגנה ג'ים מאטיס סירב להשיב, והפנה את התהיות למשרד לביטחון המולדת. בינתיים בודקים בפנטגון את האפשרות לשכן את המשפחות הנתפסות בגבול בבסיסים בטקסס ובארקנסו. כשנלחץ להשיב, אמר מאטיס: "כבר קלטנו פליטים בבסיסים. קלטנו אנשים שנזרקו מהבתים שלהם בשל רעידות אדמה והוריקנים. אנחנו עושים מה שהכי טוב לארה"ב".

יום לאחר כניעה נדירה מצידו בסוגיית הפרדת הילדים, תקף היום טראמפ בחריפות את מי שכינה "דמוקרטים קיצונים התומכים בגבול פתוח", ושוב טען באופן שקרי כי הם האשמים במדיניות שגרמה למשבר פוליטי שעוד רחוק מסיומו. טראמפ, שדיבר בישיבת קבינט שעות לפני ההצבעה על חוק ההגירה, התחנן לתמיכה דמוקרטית בהצעת החוק (כדי לפצות על קיצונים ממפלגתו שהתנגדו לה כמתונה מדי), ובו-בזמן האשים אותם בגרימת "נזק אדיר והרס וחיים (כך במקור)", וחזר על טיעונו השקרי כי חוק כלשהו שהעבירו הדמוקרטים הוא שכפה את הפרדת הילדים מהוריהם.


מטיל ספק בישימות התוכנית. הסנאטור צ'ארלס (צ'אק) שומר, דמוקרטי מניו יורק (צילום: Shutterstock.com)



"לא אכפת להם מהילדים. לא אכפת להם מהפגיעה. לא אכפת להם מהבעיות", אמר טראמפ, מבע זועף על פניו וזרועותיו שלובות על חזהו. "לא אכפת להם מכלום". במהלך נאום בסגנון זרם התודעה, תקף הנשיא גם את מקסיקו על שאינה עושה, לדבריו, שום דבר כדי למנוע מן המהגרים ממרכז אמריקה מלהגיע לגבול ארה"ב. חציית מקסיקו מדרומה לצפונה הוא כמו "טיול בסנטרל פארק", לדבריו. "מקסיקו לא עושה בשבילנו שום דבר חוץ מלקחת לנו כסף ולשלוח לנו סמים", טען.

כמו במקרה של איסור הכניסה ממדינות מוסלמיות, הנשיא לא נתן לרשויות שמבצעות בפועל את דבריו כל זמן להתכונן להוצאת הצו הנשיאותי לפועל. אז זה גרם לתוהו-ובוהו בנמלי התעופה. הפעם גרם הדבר למהומה בגבול ובמשרדי הממשלה השונים העוסקים בנושא.

YOU MIGHT ALSO LIKE