בהמשך לשארלוטסוויל: הפגנת "זכויות האזרח של הלבנים" תיערך מול הבית הלבן
מי שעמד מאחורי הפגנת הניאו-נאצים אשתקד ביקש לערוך את ההפגנה מול משכן הנשיא ביום השנה לדריסתה למוות של מפגינת נגד בווירג'יניה; ציפייה למאות מפגינים, אך רשות הפארקים הלאומיים צריכה לאשר את האירוע. מארגן המחאה: "חשוב שחברי הממשל יהיו מודעים להפרות הרבות שקראו בשנה שעברה"

מארגני הפגנת הניאו-נאצים בעיר שארלוטסוויל (ווירג'יניה) אשתקד, מבקשים לערוך הפגנת "זכויות האזרח של הלבנים" מול הבית הלבן באוגוסט, כך על פי הרשות הפארקים הלאומיים של ארצות הברית, הגוף האחראי על האדמה מסביב למשכן הנשיא. דובר הרשות, מייק ליטרסט, אישר היום כי התקבלה בקשה בכתב מאדם בשם ג'ייסון קסלר, שביקש לשריין את ה-11 וה-12 באוגוסט, התאריך בו התקיימה ההפגנה בשנה שעברה. 


"יהודים לא יחליפו אותנו", דברי השנאה אשתקד (צילום: רויטרס)


כזכור, בעקבות ההפגנה של הניאו-נאצים, ששרו שירים כמו "יהודים לא יחליפו אותנו", הגיעו למקום אלפי מפגיני נגד. במקום נרשמו עימותים רבים בין שתי המחנות כאשר השיא היה דריסתה למוות של הת'ר האייר, משפטנית בת 32 שהגיעה למקום כדי למחות כנגד הניאו-נאצים. בנוסף, שני שוטרים מצאו את מותם כאשר המסוק שבו טסו, התרסק בקרבת מקום.

"תהליך הבחינה החל ואנחנו נדאג לכך שהציבור יאובטח. אנחנו מתייחסים לבקשה כמו כל בקשה שמתקבלת, ונבחן אותה ללא קשר לזהות המבקש", אמר הדובר ליטרסט. על פי הבקשה שהוגשה, מטרת ההפגנה היא "להפגין כנגד ההתעללות בזכויות האזרח הלבן בעיר שארלוטסוויל". בבקשה נרשם כי מארגני האירוע מצפים ל-400 משתתפים לכל היותר. עיתון הוושינגטון פוסט פנה אל מארגן האירוע בשאלה מדוע בחר לערוך אותה דווקא מול הבית הלבן, והוא השיב כי חשוב לו שחברי הממשל "יהיו מודעים להפרות הרבות של זכויות האזרח ע"י הממשלה בשארלוטסוויל שהובילה לאלימות בשנה שעברה", לדבריו.


דגלי הקונפדרציה, אשתקד (צילום: Shutterstock)


כזכור, הנשיא טראמפ עורר את זעמם של רוב תושבי ארה"ב לאחר שהישווה בין הניאו-נאצים ומפגיני הנגד כאשר אמר כי הוא "מגנה שנאה ואלימות, אבל יש אנשים טובים בשני הצדדים". כעבור כ-72 שעות, הנשיא אזר אומץ והצליח לגנות את הניאו-נאצים. למרות זאת, הנשיא זכה לשבחים מאנשים כמו דיויד דיוק, אחד מתומכיו הגדולים ומי שעמד בראש ה-KKK במשך שנים רבות.

YOU MIGHT ALSO LIKE