מלחמת הסחר מתחממת: סין עשויה להפסיק לרכוש נפט מארצות הברית
הרוכשת הגדולה של נפט אמריקני מחפשת מקורות אחרים, וייתכן שתפסיק לרכוש נפט אמריקני אחרי חודש ספטמבר. בינתיים רוכשי הנפט שוקלים את צעדיהם

סין תמשיך לרכוש נפט מארצות הברית עד חודש ספטמבר, אך היא שוקלת לצמצם את הרכישות העתידיות כדי להימנע ממסי יבוא הצפויים בעקבות סכסוך הסחר בין שתי המעצמות הכלכליות הגדולות. כך מסרו כמה מקורות בתעשייה הנפט בסין לסוכנות הידיעות רויטרס.


הרוכשת הגדולה של הנפט האמריקני תחפש מוכרים אחרים? מכליות נפט בסין


בייג'ינג הציבה את מוצרי האנרגיה האמריקניים, כולל נפט גולמי ומוצרי נפט מזוקק ברשימה של סחורות שיוטלו עליהם מסים, בתגובה לצעדים דומים מצד וושינגטון. סין לא פירטה מתי היא תעלה את המכסים, בגובה של 25 אחוזים, על הנפט האמריקני ומוצריו. זה מעניק לרוכשים את הזמן שהם זקוקים לו כדי להיערך לכך, ולבחון את תוצאות שיחות הסחר בין שתי המעצמות.

יוניפק, זרוע הסחר של סינופק - חברת הזיקוק הגדולה ביותר באסיה והרוכשת הגדולה ביותר של נפט אמריקני - הציעו לחברות אסייתיות אחרות את הנפט האמריקני של חודש יולי. כך סיפרו המקורות המעורבים בשוק הנפט.

גורמים רשמיים ביוניפק אמרו כי מדובר בפעולות מסחריות שגרתיות, ופעמים רבות זרועות הסחר מוכרות מחדש נפט גולמי מבתי הזיקוק שלהם, תלוי במצב הכלכלי ובגודל האספקה שלהם.

גורם בכיר בסינופק סיפר לרויטרס כי בתי הזיקוק המקומיים ימשיכו לייבא נפט כרגיל בחודש יולי, אך הוא לא יכול להתחייב בנוגע להמשך.

YOU MIGHT ALSO LIKE