טראמפ מתקפל: חתם על צו שמבטל את הפרדת המשפחות
אחרי שטען שאין בסמכותו להפסיק את כליאת ילדי מהגרים בלתי חוקיים ומבקשי מקלט, הנשיא חתם על צו שמורה לאחד אותם עם הוריהם. "לא אהבתי את המראה של משפחות מופרדות"

הלחץ הציבורי עשה את שלו: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם היום על צו נשיאותי המורה להפסיק את הפרדת ילדי המהגרים הבלתי חוקיים מהוריהם. הדבר הזה קורה אחרי ימים סוערים של מחאה ציבורית וביקורת כמעט חסרת תקדים על ההתנהלות האכזרית של הממשל בעניין זה.

טראמפ חתם על הצו למרות שבימים האחרונים טען כי איו בסמכותו לתת הוראה כזאת כי הפרדת ההורים מילדיהם מעוגנת בחוק קשיח. לפי ההוראה החדשה, המהגרים לא ישוחררו לחופשי, אלא ימשיכו להיות במעצר. עם זאת, קטינים יורשו להשאר עם הוריהם. 

טראמפ חותם על הצו הנשיאותי

במעמד החתימה אמר טראמפ "אני מחשיב את הצו הזה כחשוב מאד. המהות של הצו היא לשמור את המשפחות ביחד ובאותו זמן להיות בטוחים שיש לנו גבול מאד חזק, מאד עוצמתי. הוא הוסיף ואמר: "לא אהבתי את המראה של משפחות מופרדות. זה יפתור את הבעיה".

טראמפ הבהיר בדבריו שלמרות ההקלה המסוימת הזאת, מדיניות ההגירה לא תתרכך וארצות הברית תמשיך להגיב בצורה בלתי מתפשרת נגד מי שינסו להכנס לשטחה ללא מסמכים מתאימים. עם זאת, עדיין קיימות בעיות פרוצדורליות עם הצו. זאת משום שהחוק לא מאפשר לרתק קטינים ליותר מ-20 יום. 

הנוסח של הצו עצמו נוסח בבית הלבן יחד עם משרד המשפטים וממשרדה של המזכירה לבטחון פנים, קריסטין נילסן. גם נילסן עצמה היתה מושא לביקורת קשה מאד על מדיניות ההפרדה. אתמול פעילים הפתיעו אותה בזמן שאכלה במסעדה מקסיקנית, נזפו בה וקראו קריאות נגד המדיניות. סרטון של המחאה הזאת פורסם באינטרנט ושודר בכל מהדורות החדשות. 

המחאה נגד המדיניות של הבית הלבן חצתה אתמול גבולות פוליטיים כשגם מושלים רפובליקניים אמרו כי לא יאפשרו לאנשי המשמר הלאומי לקחת חלק בפעולות האכיפה בגבול עם מקסיקו. הפגנות נגד כליאת הילדים התרחשו במוקדים רבים ברחבי ארצות הברית. ארוע בולט נוסף שהתרחש אתמול היה קריסתה של מגישת MSNBC, רייצ'ל מדאו, בשידור כשנאלצה לקרוא ידיעה על כליאת תינוקות ופעוטות.

מפגינים נגד הכליאה

מוקדם יותר, בזמן שבבית הלבן נערכו לחתימה על הצו, יו"ר בית הנבחרים, פול רייאן, הודיע שתיערך מחר (חמישי) הצבעה בנושא התקצוב של רשויות ההגירה, ובין הסעיפים בהצעת החוק ישנה התייחסות לנושא הפרדת הילדים. במפלגה הרפובליקנית חוששים מההשלכות של הבעיה התדמיתית שטראמפ גרם למפלגה, בעיקר נוכח העובדה שבחירות האמצע יתקיימו בנובמבר השנה. דעת הקהל נגד ההפרדה עלולה לבוא לידי ביטוי גם בקלפיות. למרות זאת, במפלגה טוענים שכל שאר נושאי ההגירה יטופלו ע"י חקיקה בהמשך. 


אם בהתחלה המדיניות של הנשיא זכתה לשבחים בתוך המפלגה הרפובליקנית, הרי שכעת הביקורת מבית כלפי הנשיא גוברת. חברי המפלגה בקונגרס, הן בבית הנבחרים והן בסנאט, מתקשים להגן על המדיניות הזו כאשר תמונות של ילדים בתוך כלובים ממלאים את אתרי החדשות. עם זאת, חשוב להבהיר שהם מתנגדים אך ורק למדיניות של ההפרדה, ולא לשאר פלטפורמת ההגירה שמציע הנשיא, לרבות בניית החומה לאורך הגבול הדרום, מטקסס ועד קליפורניה.




YOU MIGHT ALSO LIKE