ראשומון של מתקפה: סוריה טוענת שארצות הברית תקפה בשטחה, ארה"ב מכחישה
בעוד שהסורים דיווחו על "כמה נפגעים", בעיראק טוענים שמדובר בלפחות 20 אנשי מיליציה שיעית הרוגים, ועוד עשרות פצועים, וכי המתקפה נעשתה בשטחם. דובר הקואליציה נגד דאעש שמובילה וושינגטון: "בודקים מי ביצע את המתקפה"

התקשורת הסורית דיווחה היום (שני) כי כמה בני אדם נפגעו במתקפה אווירית על תומכי הממשל במזרח המדינה. גורמים רשמיים בעיראק מציינים כי במתקפה, שבוצעה סמוך לגבול בין המדינות, נהרגו 20 חברי מליציה שיעית.


אבו-כמאל. לא ברור מי ביצע את התקיפה


הטלויזיה הסורית דיווחה כי התקיפה בוצעה סמוך לחצות (שעון מקומי) בכפר אל-חארי, שנמצא מדרום מזרח לעיירת הגבול אבו-כמאל. על פי הדיווח, המתקפה בוצעה על ידי כוחות של הקואליציה בהובלת ארצות הברית, שנלחמת בדאעש. עם זאת, דובר של הקואליציה טוען כי לא בוצעה שום מתקפה באזור.

הטלויזיה הסורית הביאה את דבריו של איש צבא שסירב להזדהות שטען כי "יש כמה הרוגים וכמה פצועים". גורם בבגדד אמר כי כוחות מיליציה שיעים הותקפו בעיר אל-קאים, שנמצאת מעברו השני של הגבול, בשטח עיראק. לדבריו, 20 לוחמים נהרגו ועשרות נפצעו. הוא הוסיף כי סיבת המתקפה עדיין לא ברורה לחלוטין.

דובר של הצבא האמריקני, קולונל שון ראיין אמר כי הקואליציה בודקת את הדיווחים על המתקפה. "אנחנו מודעים למתקפה באזור אבו-כמאל, אך עם זאת לא נעשו תקיפות של ארצות הברית או של כוחות הקואליציה באזור", אמר קולונל ראיין, "אנחנו בודקים מי עשה זאת, אך לא מדובר בכוחות אמריקניים או בכוחות של הקואליציה".

ארגון זכויות אדם סורי שנמצא באנגליה, אמר כי 38 לוחמים זרים המקורבים למשטר הסורי נהרגו במתקפה, רובם אזרחי עיראק. המיליציות השיעיות שלוחמות לצד כוחותיו של אסד בסוריה מורכבים בין השאר מהרבה אזרחים עיראקים, לבנונים ואפגנים.

בשבוע שעבר, פתחה דאעש במתקפה גדולה באזור אבו-כמאל, וכוחות ארגון הטרור הצליחו להגיע עד פאתי העיר, עד שהם נהדפו על ידי כוחות של הממשל. הפסד העיר עשוי היה להיות מכה כואבת למיליציות השיעיות שנמצאות משני עברי הגבול, שהצליחו להקים פרוזדור מאיראן ועד הים התיכון - דרך סוריה.

הפרוזדור הזה לא נעלם מעיניהם של אנשי המודיעין הישראלי. בשבוע שעבר הציג ראש אגף מודיעין בצה"ל, האלוף תמיר היימן, את ההתבססות של טהרן בסוריה. לדבריו, איש לא הבחין בהתרחבות של איראן במזרח התיכון, מכיוון שעיני העולם נשואות למאבק בדאעש ולהסכם הגרעין.

הוא הדגיש כי האיראנים פועלים במקומות מרכזיים בסוריה, והוסיף כי לא מדובר בסיוע למשטר אסד במאבק שלו במורדים. "בכל המקומות האלה במפה - אין לחימה כבר שבועיים", ציין האלוף היימן.

YOU MIGHT ALSO LIKE