"טראמפ לא יעניק חנינות בפרשת רוסיה - לפחות עד שתסתיים"
כך אמר היום רודי ג'וליאני, פרקליטו של הנשיא, בתוכנית "סטייט אוף דה יוניון" ב-CNN. ראש העיר ניו יורק לשעבר אמר כי גם הוא מייעץ לנשיא שלא לתת חנינות בפרשה, כדי לא לקלקל את "מה שברור" לדבריו - שזו חקירה "לא-הוגנת". עוד אמר כי הגרסאות המשתנות בפרשת הפגישה של דונלד הבן ב-2016 דווקא מוכיחות שהנשיא טרם העיד בפני מולר בשבוע בצדק

רודי ג'וליאני, לשעבר ראש עיריית ניו יורק וכיום אחד הבולטים בין עורכי דינו הרבים של הנשיא טראמפ, אמר היום בתוכנית "סטייט אוף דה יוניון" ברשת CNN כי הנשיא טראמפ אינו מתכוון להעניק חנינות בחקירת התובע המיוחד מולר בעניין ההתערבות הרוסית בבחירות 2016, אולם השאיר פתוחה את האפשרות שיעשה זאת לאחר שהחקירה תסתיים.


"להעיד בשבועה - רק אחרי שאתה בטוח בזכרון שלך". רודי ג'וליאני (צילום: shutterstock.com)



"הנשיא לא העניק שום חנינות בחקירה הזו", אמר ג'וליאני למראיינו, העיתונאי ג'ייק טאפר. "הנשיא לא הולך להעניק חנינות בחקירה הזו. ועצתי לו, כל עוד אני עורך דינו, היא לא לעשות את זה כי אתה רק תעכיר את המים במה שהולך והופך לתמונה ברורה מאד של חקירה מאד לא הוגנת ללא כל עבירה על החוק משום סוג".

עם זאת, ג'וליאני אמר מאוחר יותר בראיון כי טראמפ עשוי לחון אנשים שזכו ליחס "לא הוגן" לאחר שחקירתו של מולר תגיע לסיומה. "מה שאני מתכוון הוא שאתה לא תקבל חנינה רק כי אתה מעורב בחקירה הזו", אמר ג'וליאני. "כנראה שיהיה לך יותר קשה לקבל חנינה אם אתה קשור לחקירה הזו יחסית לאנשים אחרים שמקבלים חנינות, אבל אתה בוודאי לא פסול מראש אם אכן ישתכנעו הנשיא ויועציו - לא אני - שזכית ליחס לא הוגן". ג'וליאני הדגיש כי בתום החקירה "ימשיך הנשיא להחזיק את סמכות החנינה" ויוכל להשתמש כראות עיניו.

כאשר נשאל בנוגע לגרסה המשתנה ללא הרף בנוגע לפגישתם של דונלד טראמפ הבן ובכירים אחרים בקמפיין ביוני 2016 עם עורכת דין רוסייה בעלת קשרים לקרמלין, שהבטיחה "לכלוך" על הילארי קלינטון, אמר ג'וליאני כי זכרונות סותרים של האירועים הם הסיבה לכך שיש להיזהר בכל הנוגע לעדות בשבועה. "במצבים כאלה, יהיו הרבה זכרונות והרבה תיקונים יידרשו. בגלל זה אתה לא רוצה להעיד בשבועה עד שהכל הוברר ואתה בטוח בזכרון שלך".

YOU MIGHT ALSO LIKE