בכירים לשעבר בקיימברידג' אנליטיקה עובדים על קמפיין טראמפ לבחירות 2020
איי.פי: בכיר בחברה, שאספה מידע על מיליוני גולשים בפייסבוק וקרסה, הודה כי הוא ומנהל הקמפיין של הנשיא עובדים יחד לאיתור בוחרים פוטנציאליים בחברה ששמה "דאטה פרופריה"

סוכנות הידיעות איי.פי מדווחת כי בכירים לשעבר בחברת קיימברידג' אנליטיקה, החברה שעמדה בעין הסערה לאחר שהתגלה כי אספה מידע על מיליוני גולשים בפייסבוק, החלו לעבוד בקמפיין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבחירות 2020. לפי הפרסום, הבכירים עובדים בחברה חדשה בשם "דאטה פרופריה", המתמחה באיתור בוחרים פונטציאליים - בדומה לקיימברידג' אנליטיקה בטרם קריסתה. הבכירים אמנם הכחישו את מעורבותם בקמפיין, אך בשיחות סגורות העידו כי הם עובדים עבור טראמפ.


טראמפ בקמפיין הקודם. מנהל הקמפיין טוען כי הוא מתמקד בבחירות אמצע הקדנציה. צילום: מתוך ויקיפדיה


מנהל המוצר הקודם של קיימברידג' אנליטיקה, מאט אוזקובסקי, מוביל את דאטה פרופריה, לצד מי שהיה מדען הנתונים הראשי בקיימברידג' אנליטיקה. אוזקובסקי אמנם הכחיש קשר לקמפיין טראמפ, אבל אישר שהחברה החדשה שלו הסכימה לעבוד עבור הקמפיין של הוועדה הרפובליקאית הלאומית השנה. עם זאת, כתבי  שמעו שיחה שנערכה במקום ציבורי, שבה אמר אוזקובסקי שהוא ומנהל הקמפיין של טראמפ, בראד פרסקייל, "עובדים יחד עבור הנשיא לקראת 2020".  מקור נוסף אישר כי העבודה על הקמפיין כבר החלה. 


אוזקובסקי ומנהל הקמפיין של טראמפ אמרו לאיי.פי שלא מתוכננת עבודה על בחירתו המחודשת של טראמפ. אולם לאחר שנודע לו שכתבי סוכנות הידיעות שמעו אותו מדבר ישירות על קמפיין 2020, הוא אמר כי  "אני פתוח לעבוד על מה שיהיה רלוונטי", וציין שפרסקייל והוא עבדו יחדיו במהלך הקמפיין הקודם. פרסקייל, שמונה למנהל הקמפיין של טראמפ לבחירות 2020 בחודש מרץ השנה, אמר לסוכנות כי הוא עדיין לא החל לקדם חוזים לקראת הקמפיין. "אני מתמקד בבחירות אמצע הקדנציה (שייערכו בנובמבר השנה), שמירה על רוב רפובליקני בקונגרס והגדלת מספר המושבים שלנו בסנאט. ברגע שנשיג זאת, אתחיל לעבוד על הקדנציה השנייה של הנשיא טראמפ".


צוקרברג. הודה כי המידע שנלקח על גולשי פייסבוק יכול היה לשמש לתעמולה שמקורה ברוסיה. צילום: Brian Solis


כזכור, קיימברידג' אנליטיקה הואשמה בהפרת פרטיותם של 87 מיליון משתמשי פייסבוק ב-2014 ושימוש בנתונים האישיים שלהם. החברה טענה כי לא השתמשה במידע עבור הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, אבל עובדים לשעבר בחברה טענו כי טענות אלה אינן נכונות. מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג אף הודה כי קיימת אפשרות ריאלית לחלוטין שנעשה שימוש במידע של גולשי פייסבוק עבור תעמולה שמקורה ברוסיה.


בחודש מאי השנה הגישה קיימברידג' אנליטיקה, שבסיסה היה בלונדון, בקשה לפשיטת רגל והודיעה כי היא מפסיקה את כל הפרויקטים שלה. למרות זאת, החקירה שהתנהלה נגדה בבריטניה נמשכת.

YOU MIGHT ALSO LIKE