מלחמת הסחר: טראמפ צפוי להטיל מכסים על סין ב-50 מיליארד דולר
לאחר שהטיל מכסים על פלדה ואלומיניום מקנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי, הנשיא האמריקאי פותח חזית נוספת ומטיל מכס על 800 מוצרים מסין. שי ג'ינפינג: "מקווה שארה"ב תנהג בזהירות, כד להימנע מקרע גדול"

האם הנשיא טראמפ פותח חזית נוספת במלחמת הסחר? גורמים בממשל האמריקאי מסרו אתמול כי בכוונת הנשיא להטיל מכסים בהיקף של כ-50 מיליארד דולר על 800 מוצרים המיובאים מסין. כזכור, לא מזמן הודיע הנשיא כי גם על מוצרי פלדה ואלומיניום ממדינות האיחוד האירופי, קנדה ומקסיקו יוטל מכס.


שי ג'ינפינג וטראמפ. נשיא סין: "להימנע מקרע גדול". צילום: מתוך CNN


יש לציין כי שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין הביע את התנגדותו להטלת המכסים על סין, במהלך פגישה בבית הלבן עם הנשיא. עם זאת, ההערכה היא כי הוא לא ימנע את המהלך. הסינים הגיבו בחריפות לדיווחים. הדיפלומט הבכיר וונג יי אמר כי סין מוכנה להגיב לכל מהלך של הטלת מכסים. 


בשיחה שערך עם כתבים בבייג'ינג, לצד שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו, אמר וונג כי "בכל הנוגע למסחר קיימות שתי אפשרויות: לשתף פעולה, כך ששני הצדדים ירוויחו - או עימות, שיוביל להפסדים הדדיים. סין בוחרת באפשרות הראשונה ומקווה שגם ארה"ב. כמובן שאנחנו מוכנים להגיב לתרחיש השני". הוא הוסיף כי סין וארה"ב הסכימו להשתמש ב"אמצעים מועילים", על מנת להתמודד עם חילוקי הדעות ביניהן.


שי ג'ינפינג ומייק פומפאו. ארה"ב דורשת "סחר הוגן יותר"


פומפאו אמר כי הגירעון האמריקאי בסחר מול סין גדול מדי, אבל הוסיף כי לו ולעמיתו הסיני היו שיחות טובות. "הדגשתי כמה חשוב עבור הנשיא טראמפ לתקן את המצב, כך שהסחר יהיה יותר מאוזן יותר ויותר הוגן, כדי שהעובדים בארה"ב יזכו ליחס הוגן". 


לאחר מכן, נפגש מזכיר המדינה האמריקאי עם נשיא סין שי ג'ינפינג. שי אמר לפומפאו כי הוא מקווה שארצו תנהג ב"זהירות ובאופן הולם" בנושאים רגישים אלו, על מנת להימנע מ"קרע גדול" כדבריו, ביחסים בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם.

YOU MIGHT ALSO LIKE