אופס! למה הצדיע הנשיא טראמפ לגנרל צפון קוריאני?
בשולי הפסגה ההיסטורית בין טראמפ לקים ג'ונג און בסינגפור, התרחש אירוע מביך, כאשר הנשיא האמריקאי ניסה ללחוץ יד לגנרל צפון קוריאני, שהצדיע לו. טראמפ הצדיע חזרה. בכירים לשעבר בצבא ארה"ב ביקרו אותו, וטענו כי משטר דכאני ורצחני לא ראוי לכבוד שכזה. ומתברר שגם אובמה ביצע טעות דומה וכונה בידי טראמפ "חובבן"

הטלוויזיה הממלכתית בקוריאה הצפונית פרסמה סרטון, שבו נראה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כשהוא מצדיע לגנרל צפון קוריאני. הרגע המביך התרחש בשולי ועידת הפסגה ההיסטורית בסינגפור, ב-12 ביוני, במהלכה נפגש הנשיא האמריקאי עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, במפגש ראשון אי פעם בין מנהיגי המדינות.


טראמפ מצדיע. כבוד מיותר או מחווה מוצדקת?. צילום: מתוך סרטו וידאו


האירוע עצמו התרחש כאשר טראמפ ניגש ללחוץ את ידו של גנרל צפון קוריאני, נו קוואנג צ'ול,  שמצידו הצדיע לנשיא. טראמפ, שנראה היה נבוך מהסיטואציה, חכך רגע בדעתו לבסוף הצדיע חזרה לגנרל. לאחר שהצדיע לו, לחץ גם לו את היד. ברשת CNN כינו זאת "הפגנת כבוד חריגה ביותר מצד נשיא אמריקאי, כלפי קצין בכיר מאוד במשטר עוין".


בכירים לשעבר בצבא ארה"ב כי ההצדעה של הנשיא לגנרל הצפון קוריאני הייתה מעשה לא הולם, במיוחד בהתחשב בכך שהמשטר במדינה המסוגרת הוא משטר רצחני וטוטאליטרי, הכולא מאות אלפי אנשים במחנות ריכוז, שם הם עוברים עבודות כפייה, עינויים ורציחות. 


אובמה משתחווה למלך סעודיה עבדאללה. טראמפ כינה אותו "חובבן". צילום: גטי אימג'ס


בסביבתו של הנשיא, לעומת זאת, כי המעשה היה מוצדק לאור הסיטואציה ובהתחשב בכך שמטרת האמריקאים הייתה לייצר מסביב לפסגה ההיסטורית אווירה טובה ומכבדת ככל האפשר. היו גם מי שהזכירו טעות דומה של הנשיא הקודם, ברק אובמה. בראשית ימי נשיאותו נפגש אובמה עם עבדאללה מלך סעודיה וקד לו קידה. בתגובה, טראמפ כינה אז את אובמה "חובבן". במקרה נוסף, הנשיא הקודם ספג קיתונות של ביקורת כאשר השתחווה בפני הקיסר היפני אקיניטו.

YOU MIGHT ALSO LIKE