דו"ח של משרד המשפטים קובע: קומי התנהל בצורה פסולה בחקירת קלינטון לפני הבחירות
מבקר של המשרד מצא שראש האף.בי.איי לשעבר התעלם מהנהלים, לא דיווח לממונים עליו ו"גרם נזק למוניטין של הסוכנות". למרות זאת נקבע: קומי לא פעם ממניעים פוליטיים

קשה לקבוע בוודאות האם הודעת ראש האף.בי.איי לשעבר ג'יימס קומי, זמן קצר לפני בחירות 2016 - לפיה מתנהלת בדיקה של האימיילים של הילארי קלינטון - השפיעה על תוצאת הבחירות או לא. היום אפשר לקבוע בוודאות שההחלטה של ראש הסוכנות לשעבר לשחרר את ההצהרה הזאת, הייתה לא תקינה ולא נכונה.

דו"ח של מבקר פנימי של משרד המשפטים קובע כי ההתנהלות של קומי בפרשת קלינטון הייתה "יוצאת דופן ובניגוד לנהלים" ושההחלטות שקיבל לא תאמו את הנורמות של האף.בי.איי. למרות זאת, קובע המבקר, לא ניכר כי קומי פעל מתוך אינטרס פוליטי כזה או אחר.


קומי. התנהלות פסולה

במסמך, שהתפרסם היום, מפרט המבקר סדרת כשלים של מספר גורמים בכירים באף.בי.איי בכל מה שקשור לחקירת האימיילים של קלינטון לפני הבחירות. המעשים האלו, כך נכתב בדו"ח, מטילים צל על הסוכנות ומפקדיה וגרמו נזק ארוך טווח למוניטין של הארגון.

"ההתנהלות של העובדים האלה והחריגות מתחום החקירה הלגיטימי בפרשת קלינטון - גורמים נזק לשם הטוב, לנטרליות ולחזות הא-פוליטית של הסוכנות" כתב מחבר הדו"ח, המבקר מייקל הורוביץ.

ממצא חשוב נוסף שמופיע במסקנות מתייחס לעובדה שקומי לא שיתף את הממונים עליו במשרד המשפטים ברגעים הקריטיים של חקירת קלינטון, לפני שהחליט לפרסם את קיום החקירה, זמן קצר לפני הבחירות. "קומי לא ציית לנהלים במחלקה ולא ציית לממונים עליו" נכתב בדו"ח.

המסמך הזה מעורר מחדש את הדיון לגבי מידת הנזק שגרם הפרסום של קומי לקמפיין של הילארי קלינטון. יש הטוענים כי המהלך הזה הוא שהבטיח את הנצחון לדונלד טראמפ.

קלינטון. החקירה חרגה מהתחום המקובל

בבית הלבן משוכנעים שהדו"ח הזה מוכיח שההחלטה של הנשיא לפטר את קומי היתה נכונה. דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמרה כי הממצאים "מאשרים את החשדות של טראמפ נגד ראש האף.בי.איי לשעבר". לדבריה, המסמך גם מוכיח כי גורמים אחרים בסוכנות פועלים ממניעים פוליטיים.

הדו"ח כלל גם ביקורת חריפה כלפי הסוכן פיטר סטרוק, שניהל התכתבות עם עמיתתו לשעבר ליסה פייג' ובה כתב דברים קשים נגד טראמפ. הפרשיה הזאת, לפי הורוביץ, הטילה רבב על המוניטין של הסוכנות. עם זאת, לא נמצא שההטיה הפוליטית הזאת השפיעה על חקירה כלשהי.

"אני לוקח את הדו"ח ברצינות רבה וגם את ההמלצות שבו" אמר ראש האף.בי.איי הנוכחי כריסטופר ריי. הוא גם הבטיח כי ינקטו צעדים נגד העובדים הבעייתיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE