ארצות הברית, קנדה ומקסיקו יארחו את משחקי מונדיאל 2026
ההצעה הצפון אמריקנית גברה על ההצעה המרוקנית 134 קולות אל מול 65 בלבד. ההצבעה הייתה פומבית, בניגוד להצבעות הקודמות שהעלו חשדות לשחיתות

ארצות הברית, קנדה ומקסיקו יארחו את משחקי המונדיאל בשנת 2026 - כך פורסם היום (רביעי), לאחר שההצעה הצפון אמריקאית, בהובלת ארצות הברית ניצחה את ההצעה המרוקנית לקיים את התחרות הראשונה שתארח 48 נבחרות.


נציגי ארצות הברית, מקסיקו וקנדה בפיפ"א חוגגים לאחר ההכרזה


המשחקים יחזרו לארצות הברית בפעם הראשונה מאז 1994, לאחר שההצעה קיבלה 134 הצבעות, בעוד שההצעה של מרוקו קיבלה 65 קולות בלבד בקונגרס של פיפ"א שנערך היום במוסקבה.

ההצבעה בפדרציית הכדורגל הייתה פומבית, בניגוד להצבעות שנערכו בשנת 2010 לקראת המשחקים שיחלו מחר ברוסיה, ובשנת 2022 בקטאר. נראה כי המצביעים העדיפו את הביטחון והיציבות של צפון אמריקה, על פני הסיכון של אירוח אירוע בסדר גודל כזה במרוקו.

המצביעים נמשכו גם להבטחה של החזרים בגובה 14 מיליארד דולר והעובדה כי ההצעה הצפון אמריקנית לא תאלץ את ארצות הברית, קנדה ומקסיקו לבנות עוד איצטדיונים. האנליסטים של פיפ"א צופים כי ההחזרים של מרוקו לאיגוד יעמוד על 1.07 מיליארד דולר בלבד.

ארצות הברית הציעה כי היא תארח 60 מתוך 80 משחקים במונדיאל 2026, כאשר קנדה ומקסיקו יארחו עשרה משחקים כל אחת.

לעומת זאת, אם מרוקו הייתה נבחרת לארח את משחקי המונדיאל, היה עליה להקים עוד 14 איצטדיונים, או לשפץ איצטדיונים חדשים. מדובר בהפסד החמישי של מרוקו בהצבעות על אירוח המונדיאל, בניסיון להביא את האירוע העצום לאפריקה. עד כה, היבשת השחורה אירחה את המונדיאל פעם אחת בלבד - בשנת 2010 בדרום אפריקה.


נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו בנאום שנשא בקונגרס ה-68 של האיגוד ברוסיה, היום


עבור קנדה, זו תהיה הפעם הראשונה שבה היא מארחת את משחקי המונדיאל, בעוד שמקסיקו נהנתה מאירוח אירוע הספורט הזה בשנת 1986.

איצטדיון MetLife, שנמצא מחוץ לניו יורק ומכיל 87 אלף מקומות נבחר לארח את משחק הגמר. הוא נמצא לא רחוק מהמקום בו הרשויות הפדרליות ממשיכות בחקירה המתמשכת של שחיתויות בפיפ"א. יותר מ-40 בכירים באיגוד ועסקים הואשמו, הורשעו או הודו באשמה.

YOU MIGHT ALSO LIKE