מולר הגיש כתב אישום בשיבוש הליכים נגד מנאפורט ושותפו, החשוד כסוכן רוסי
על פי החשד, השניים ניסו להדיח אנשים שעבדו עבורם בפרויקט בו שילמו שוחד לפוליטיקאים אירופאים כדי לקדם אינטרסים של לקוחות אוקראיניים. לאור האישום החדש מבקשים התובעים לבטל את מעצר הבית של מנאפורט ולעצור אותו עד תום ההליכים

התובע המיוחד רוברט מולר הגיש היום כתב אישום חדש נגד מנהל קמפיין הנשיא טראמפ לשעבר, פול מנאפורט, בו מוזכר כנאשם שני גם קונסטנטין קילימניק, שותף עסקי של מנאפורט שלדברי התובעים הוא בעל "קשרים הדוקים" לשירותי המודיעין של רוסיה.


ימיר את האזיק האלקטרוני במדי אסיר? מנאפורט (צילום: Shutterstock.com)



כתב האישום כולל שני אישומים חדשים נגד מנאפורט וקילימניק: סעיף אחד של שיבוש הליכי משפט וסעיף אחד של קשירת קשר לשבש הליכים, שבו השניים פעלו לכאורה בצוותא כדי להשפיע על עדים. קילימניק בן ה-48 הוא האדם ה-20 המואשם בפשע אחד או יותר על ידי חקירתו של התובע המיוחד מולר. עד כה הואשמו בפרשה 20 בני אדם ושלוש חברות.

מוקדם יותר השבוע האשים משרדו של מולר את מנאפורט בניסיון לגרום לעדים לשקר עבורו. בתצהיר שהוגש לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון הבירה נאמר כי אחד העדים סיפר לחוקרים לאחרונה שמנאפורט ביקש מהם להעיד עדות שקר בנוגע לפרויקט שתדלנות פוליטי בו עבד עבורו בארה"ב. מאמצים אלה החלו ביום שבו מצבו המשפטי של מנאפורט החמיר במידה ניכרת - ה-23 בפברואר, אז הודה סגנו כראש הקמפיין ריק גייטס באשמת שקרים לחוקרים וקשירת קשר.

אותו יום היה גם הראשון בו חשפו החוקרים כי הם יודעים עם מאמציו של מנאפורט לשחד קבוצה של פוליטיקאים אירופאים, המכונים "קבוצת הבסבורג", שני מיליון יורו כדי לקדם את ענייניהם של לקחותיו האוקראיניים. בימים שלאחר מכן לחצו מנאפורט וקילימניק על העדים שעבדו בפרויקט של קבוצת הבסבורג לומר לחוקרים כי הקבוצה "התמקדה באירופה "ומעולם לא ביצעה עבודת שתדלנות בארה"ב" - כך על פי הודעה מוצפנת מקילימניק לאחד העדים אותה השיגו החוקרים.


החום מתקרב אליו? (צילום: רויטרס)


אולם בניגוד לטענה זו, מנאפורט ואנשי היח"צ שלו הביאו את אנשי "קבוצת הבסבורג" לארה"ב לדון עם חברי קונגרס בענייניו של ויקטור ינוקוביץ', נשיא אוקראינה לשעבר שבתקופת כהונתו כלא את יריבתו הפוליטית העיקרית, במסווה של "קולות בלתי תלויים".

מנאפורט נמצא כרגע במעצר בית וערבות ללא-בטוחות בסך 10 מיליון דולר. הוא ממתין למשפט אחד שייערך בווירג'יניה שיחל בסוף חודש יולי ומשפט נוסף בוושינגטון הבירה שיחל בספטמבר. הוא השיב "לא אשם" לסעיפים הנוגעים לכך שלא חשף את עבודת השתדלנות שלו עבור ממשלה זרה, וכן על סעיפי הונאת בנק ופשעים פיננסיים אחרים. בשל האישומים בשיבוש הליכים, מבקשים התובעים מן השופט בוושינגטון לשלוח את מנאפורט למעצר עד למשפטו בספטמבר. בכך מתגבר הלחץ על מנאפורט לשתף פעולה עם החוקרים ואולי לסבך את ראש הפירמידה - הנשיא דונלד טראמפ.

מנאפורט כבר הואשם בקשירת קשר נגד ארה"ב, קשירת קשר להלבנת הון, שימוש כסוכן לא רשום של ראש מדינה זרה, הצהרות כוזבות ומטעות על פי חוק מרשם הסוכנים הזרים, והצהרות כוזבות לסוכנים פדרליים. האישומים היום אינם משנים את האישומים הקודמים התלויים נגד מנאפורט, שטרם עבודתו עבור טראמפ נודע בשתדלנותו למען רוסיה וגורמים באוקראינה התומכים בה. אם יימצא אשם, מנאפורט עשוי להישלח לבית הסוהר לשארית ימי חייו.

YOU MIGHT ALSO LIKE