טראמפ צפוי לתמוך בהצעת חוק לביטול האיסור הפדרלי על קנאביס
טראמפ אמר את הדברים טרם צאתו לפסגת הג'י-7 בקנדה. בכך יוצא הנשיא נגד שר המשפטים ג'ף סשנס, שהבטיח לצאת במסע אכיפה נוקשה נגד משתמשים ומוכרים - גם אם המדינה מרשה. הצעת החוק מקודמת על ידי מחוקקים משתי המפלגות וצפויה לעבור בשני בתי הקונגרס

הנשיא טראמפ אמר היום (שישי) כי סביר שיתמוך ביוזמת חקיקה לשים קץ לאיסור הפדרלי על מריחואנה, בצעד שישנה מהיסוד את תעשיית הקנביס המתפתחת וישים קץ לאיומים במסע אכיפה מחמיר מצד משרד המשפטים. בכך מתייצב טראמפ בחדות נגד שר המשפטים שלו, ג'ף סשנס. החוק המדובר, שמקודם על ידי קואליציה דו-מפלגתית, יאפשר למדינות הרוצות בכך לקדם צעדי לגליזציה ללא חשש מתביעה פדרלית.


הסכסוך בין הנשיא לשר המשפטים מיטיב עם המשתמשים? (אילוסטרציה: Gfarma.news)



טראמפ אמר את הדברים לקבוצת כתבים היום בבוקר לפני שעלה על מסוקו בדרך לשדה התעופה כדי לטוס לפסגת הג'י-7 בקנדה. הדברים נאמרו לאחר שקבוצת חברי הקונגרס משתי המפלגות הגישה את הצעת החוק. אחד התומכים המובילים בחוק הוא הסנאטור קורי גארדנר, רפובליקני מקולורדו, אשר ניצב לצידו של הנשיא ברוב הסוגיות, אולם לאחרונה התעמת עם משרד המשפטים בנושא הקנאביס. "אני תומך בסנאטור גארדנר", אמר טראמפ בתגובה לשאלה על הצעת החוק. "אני יודע בדיוק מה הוא עושה. אנחנו בוחנים את זה. אבל כנראה שאתמוך בזה, כן".

ההצעה, בה תומכת גם הסנאטורית הפרוגרסיבית אליזבת וורן (דמוקרטית ממסצ'וסטס), תשנה מקצה אל קצה את הנוף המשפטי של עסקי הקנאביס. קליפורניה ועוד שמונה מדינות, כמו גם וושינגטון הבירה, הסירו את האיסור החוקי על שימוש בקנאביס בידי בגירים. 20 מדינות נוספות מרשות שימוש בקנאביס רפואי. אולם למרות לגליזציה ברמת המדינה, הקנאביס נשאר עסק מסוכן ולא יציב משום שהוא עדיין מנוגד לחוק הפדרלי. חששות מפני החרמות של רשויות אכיפה פדרליות מונעות מרוב הבנקים לעבוד עם עסקים לממכר קנאביס, וגם משקיעים נזהרים מאד.

הסרת האיסור הפדרלי תקדם מאמצים ליצור בדיקות ותקנים אחידים למוצרי קנאביס, וגם תשחרר מדענים לחקור לעומק את השימושים הרפואיים של הצמח. טראמפ אמר שהוא צפוי לתמוך בחקיקה הפדרלית למרות שהוזהר נגדה על ידי קבוצה של איגודי שוטרי סמים, שדחקו בו "לראות מעבר למסך העשן ולדחות את הניסיונות לעודד שימוש מוגבר בסמים באמריקה", במכתב שהתקבל בבית הלבן אתמול (חמישי)

YOU MIGHT ALSO LIKE