"אמרתי לכם": פוטין התייחס למכסים שהטיל טראמפ על ייבוא מאירופה בראיון טלויזיוני שנתי
נשיא רוסיה אמר כי הזהיר כבר בשנת 2007 את אירופה כי בסוף היא תיכווה מהיחס של ארצות הברית למדינות העולם. הוא הזהיר את אוקראינה מפני "פרובוקציות" במהלך המונדיאל

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי הוא הזהיר את האירופים כבר לפני שנים מפני הסיכון שארצות הברית מציבה למדינות אחרות, תוך שהיא כופה עליהם את חוקיה. לדבריו, כיום אירופה משלמת את המחיר מפני שלא הקשיבה לו.


נשיא רוסיה במהלך הראיון השנתי


במהלך ראיון שנתי בשידור חי בטלויזיה הרוסית, במהלכו ענה פוטין לשאלות הצופים בטלפון, קישר הנשיא הרוסי בין המכסים שוושינגטון הטילה בשבוע שעבר על ייבוא מתכת ואלומיניום מקנדה, מקסיקו ומאירופה, לסנקציות כלכליות.

"נראה שהשותפים שלנו חשבו שהמדיניות ההרסנית של הגבלות ועיצומים לא תשפיע עליהם, אבל עכשיו אנחנו רואים שזה קורה", אמר פוטין. לדבריו, הוא הזהיר את אירופה בנאום שנשא במינכן בשנת 2007 בנוגע לתפיסה של ארצות הברית את עצמה ובנוגע לכפיית חוקיה על מדינות אחרות.

"זה בדיוק מה שקורה עכשיו. אף אחד לא רצה להקשיב, ואף אחד לא עשה דבר כדי לעצור את זה. אז הנה - נפגעתם, הארוחה מוכנה - שבו ותאכלו". אמר פוטין.

נשיא רוסיה האשים את וושינגטון בהרס האיזון הגרעיני האסטרטגי, ואמר כי אין לבצע צעדים נמהרים. "ההבנה שמלחמת עולם שלישית עשויה להיות סוף הציוויליזציה צריכה לרסן אותנו".

בנוסף, פוטין הזהיר את שכנתה של רוסיה, אוקראינה, כי אם תנסה לעשות צעדים צבאיים נגד הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה בזמן שרוסיה מאחרת את משחקי המונדיאל הקרובים - היא תסבול. "אני מקווה שלא יהיו פרובוקציות, אך אם כן, יהיו לכך השלכות חמורות כלפי ריבונותה של אוקראינה באופן כללי".

פוטין מנצל מאז שנת 2001 את הראיון הטלפוני השנתי כדי להציג עצמו כפותר משברים החלטי בחזית ארצו, וכמגן האינטרסים של רוסיה ברחבי העולם.


שלח מסר תקיף לאוקראינה. פוטין


מבקרים טוענים כי האירוע, שנערך שבוע לפני המונדיאל, מבויים כדי לאפשר לרוסים להוציא קיטור ולתת להם את ההרגשה שהם יכולים לשנות את המערכת מלמטה למעלה. פוטין ויועציו טוענים שמדובר בכלי שימושי שמעביר את רגשות הציבור ומלמד על בעיותיו האמיתיות של העם הרוסי. מבקרים טוענים שהראיונות הטלפוניים מזכירים צארים שמאזינים לאנשיהם משום שמדי פעם הוא מנסה לסייע בבעיות של יחידים.

לפוטין היה עוד רגע של "אמרתי לכם", כשהוא אמר שהזהיר את אנשי העסקים הרוסים בנוגע לסיכונים של השארת נכסיהם מחוץ לגבולות רוסיה, וכי הם כעת נרדפים על ידי מדינות כגון בריטניה. 

מהלך הראיון נשאל פוטין בנוגע לבעיות בוויזה שחווה המיליארדר רומן אברמוביץ' בבריטניה. "הזהרתי אותם כי המצב הזה, שאנחנו רואים היום, עשוי לקרות. המלצתי באותם ימים לעסקים שלנו להשאיר את הכסף בתוך רוסיה, במולדת", אמר פוטין, "מי יעזור להם מחוץ לארץ? הם רק נרדפים שם. התנאים שנוצרים לא מאפשרים להם לעבוד".

YOU MIGHT ALSO LIKE