עבריין סדרתי: פול מנפורט מואשם כי ניסה להדיח עדים לשקר
מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ כבר ניצב מול 23 סעיפי אישום ונראה שמולר מתכנן להפיל עליו סעיף נוסף, לאחר שהתברר כי פנה לשני עדים וביקש: "תשקרו"

כאילו שאין לו מספיק צרות: פול מנפורט, שהיה מנהל הקמפיין של טראמפ בבחירות 2016 ממשיך להסתבך עם החוקר המיוחד רוברט מולר. מנפורט מואשם עכשיו גם בהדחת עדים, לאחר שלפי החשד הוא פנה לכמה מהם וביקש כי ישקרו בבית המשפט. כך עולה מפניה שהגישו אמש החוקרים לבית המשפט בוושינגטון.

לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, מנהל הקמפיין לשעבר פנה מספר פעמים לשני עדים במשפטו, תוך כדי שהוא נמצא במעצר בית. אחד מהם סיפר לחוקריו של מולר כי מנפורט ביקש "שוב ושוב" שישקר לגבי עבודת שתדלנות (לובינג) שהשניים ביצעו בארצות הברית עבור גורמים זרים ובניגוד לחוק. בצוות החקירה מבקשים מבית המשפט לעצור את מנפורט עד לתום משפטו, על מנת למנוע ממנו להגיע לעדים נוספים ולהשפיע עליהם.


מנפורט. מסתבך עוד ועוד

לפי מולר ואנשיו, הנסיון להדחת עדים התרחש בפברואר השנה, מיד לאחר הגשת החלק השני של האישומים נגדו. לטענת החוקרים, בידיהם עדויות רבות לנסיונות ההדחה האלה, כולל התכתבויות מוצפנות ושיחות מוקלטות.

בימים אלו נמצא מנפורט במעצר בית, בעודו מנסה לגייס את סכום הערבות שקבע בית המשפט וגובהו 10 מיליון דולר. הוא ממתין כעת לשני משפטים שונים: אחד שיפתח בחודש יולי בוורמונט, והשני יחל בספטמבר ויתקיים בוושינגטון. הוא נאשם בעבירות הקשורות לכך שלא חשף כי הוא מבצע עבודות לובינג עבור ממשלות זרות על אדמת ארצות הברית וגם בהלבנת כספים ועבירות מס נוספות. מנפורט טוען כי הוא חף מפשע ולא אשם באף אחד מהסעיפים המיוחסים לו. סך הכל עומדים נגד מנפורט 23 סעיפי אישום.

למרות זאת, מנפורט לא נאשם בשיתוף פעולה עם הרוסים - שהיא החלק המרכזי בחקירת מולר - אלא דווקא על עבודה שביצע עבור הממשלה האוקראינית והפרו רוסית בארצות הברית, מבלי לדווח שהוא עובד עבור גורמים זרים. הפרשה הזאת התרחשה לפני שהחל לעבוד בקמפיין הבחירות של טראמפ בשנת 2016.

מולר. מנפורט דואג לו להרבה עבודה

אם יתברר שראש קמפיין הבחירות של טראמפ ניסה גם לשדל עדים לשקר, תתווסף לרשימת האישומים נגד מנפורט סעיף נוסף - שכן הדחת עד לשקר היא עבירה פלילית.

הנשיא טראמפ התייחס ביום ראשון השבוע למנפורט וצייץ שזו אשמת ה-FBI שהוא מינה אדם שחשוד בהתנהלות עסקית מפוקפקת בחו"ל וקשרים חמים מדי עם הקרמלין - כי הבולשת הפדרלית לא טרחה לו לספר לו על כך. "פול מנאפורט הצטרף לקמפיין מאוחר מאד והיה איתנו זמן קצר (הוא ייצג את רונלד רייגן, בוב דול ורבים אחרים במהלך השנים), אבל היו צריכים לספר לנו שקומי והחבר'ה עושים לו תרגיל, ואז הוא לא היה מתקבל לעבודה!" כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

YOU MIGHT ALSO LIKE