2 מתכנני רצח המוני הודו בכוונותיהם. האחד נדון ל-17.5 שנים. השני עודנו נחקר
מהגר מהונדורס נענש השבוע ב-17.5 שנות מאסר בפועל בגין תמיכה בדאע"ש ותכנון פיגוע בקניון הדולפין במיאמי. זאת ,בעקבות מבצע של ה FBI במהלכו העביר לסוכן הארגון סרטונים שהפיק ובהם סיפר על תמיכתו בארגון המדינה האיסלמית. במקרה השני נעצר תלמיד תיכון שתכנן פיגוע בהשראת הטבח המפורסם בקולומביין

ויסנטה א. סולאנו, 53, מהונדורס, נידון בשישי האחרון ל-17 וחצי שנות מאסר לאחר שהודה בתמיכה חומרית בדאע"ש ובתכנון פיגוע בקניון הדולפין במיאמי.


רצה לפוצץ את הקניון כתמיכה בדאע"ש. סולאנו (צילום ועריכת תמונה: El Pais)


סולאנו הגיע לארצות הברית מהונדורס בשנת 1998, לאחר סופת ההוריקן הקשה שעברה על מרכז אמריקה. עם השכלה של תלמיד כיתה ו' וללא רכוש, ניסה להשתלב בחברה האמריקאית באמצעות עבודה פיזית קשה.

חוסר הצלחתו להתערות במקום החדש משך שנים הביא לכך שמהסתיו האחרון החל לפרסם סרטוני תמיכה בארגון המדינה האיסלמית ואף כמעט והוציא לפועל פיגוע המוני. הוא נעצר לאחר מבצע של ה FBI.

אביגיל בקר, עורכת דינו של סולאנו מטעם הסנגוריה הציבורית, טוענת כי לא מדובר בתומך דאע"ש סטנדרטי: "מדובר באדם המגיע מרקע סוציו אקונומי נמוך ועובד קשה כדי לגמור את החודש. מדובר באדם לא מתוחכם שאינו נמצא בקשר אמיתי עם ארגון הטרור, גם אם הביע תמיכה בו".

לטענתה "הסרטונים שפרסם היו בעידוד המודיע של הFBI ששם לעצמו מטרה לעצרו", וכי אם לא נציג הארגון שעודד אותו לפרסם קטעי וידאו מסוג זה - כלל לא היה מבצע זאת.

לעומתה טוענת התביעה כי אין לשכוח כי בסופו של דבר תכנן סולאנו לבצע פיגוע בקניון ולפגוע באזרחים חפים מפשע באמצעות פצצה מלאת מסמרים.

סולאנו, המדבר ספרדית בלבד, לא אמר הרבה בדיון אך הביע צער רב על מעשיו באמצעות עורכת הדין שלו. "הוא מצטער מאוד ונמצא במצב רגיש", אמרה. "הכעס שלו החל בעיקר לאחר דבריו הקשים של טראמפ ב-2016 נגד מהגרים היספאניים", הסבירה.

בלש ה FBI שהיה בקשר עימו, אמר לו שהוא יכול לעזור לו בתכנון פיגוע אבל מעוניין לראות שהוא רציני. בתגובה שלח לו סולאנו שלושה סרטוני וידאו שהפיק בעצמו, התומכים בדאע"ש. בסרטונים הוא נשמע אומר כי "אני אוהב את הדרך בה הארגון נאבק בארצות הברית. ארצות הברית היא המדינה הטרוריסטית ביותר בעולם".


בית הספר בו תכנן הצעיר לבצע פיגוע בהשראת הטבח בקולומביין



בהשראת הפיגוע בקולומביין

סולאנו אינו היחיד שהודה השבוע בכוונתו לבצע פיגוע המוני. בקליפורניה נעצר בימים האחרונים תלמיד תיכון שתיכנן לפגע בבית ספרו, בהשראת הטבח המפורסם בקולוביין. הוא אף קבע תאריך יעד מיוחד, בציון 22 שנים לטבח הדמים הנורא.

הצעיר נעצר לאחר שניסה לשכנע חבר להצטרף אליו לביצוע הפשע ואילו זה סירב אך חשש שהוא ברשימת המועמדים לרצח ולכן פנה למשטרה.

בפשיטה על ביתו של הצעיר נמצאו אפוד, אקדח דמה ורשימות בכתב ידו המחזקות את החשדות נגדו. בחקירתו עלו שלושה שמות של צעירים עימם הוא נמצא ביחסים מעורערים. שמות אלו היו גם ברשימת היעדים שהעביר הנער המתלונן.

המשטרה הודיעה כי בעקבות המעצר תתוגבר האבטחה באירוע הסיום של בית הספר, הצפוי בקרוב.

YOU MIGHT ALSO LIKE