הפנטגון מודה: כמעט 500 אזרחים נהרגו על ידי צבא ארה"ב בשנת 2017
משרד ההגנה הודיע על כך בדוח השנתי שלו, שפורסם לראשונה לציבור. עוד נמסר כי ארה"ב ניהלה מבצעים צבאיים באפגניסטן, סוריה, עיראק ותימן - בהן נהרגו 499 אזרחים, ולוב וסומליה - בהן לא נמסר על הרוגים

הפנטגון הודיע רשמית כי צבא ארצות הברית הרג כמעט 500 אזרחים ב-2017. הוא עשה זאת בדוח השנתי, אותו פרסם לציבור בפעם הראשונה. בדוח נמסר כי צבא ארה"ב ניהל מבצעים צבאיים בשש מדינות. ההרוגים היו באפגניסטן, עיראק, סוריה ותימן. הפנטגון טען כי לא קיבל לידיו דיווחים אמינים על אזרחים הרוגים כתוצאה מפעולות של הצבא בשתי מדינות נוספות - לוב וסומליה.


תקיפה אמריקאית בסוריה. לא נמסר פירוט ההרוגים לפי מדינות או פרטים עליהם. צילום: האינדיפנדנט


לדברי הפנטגון, 499 אזרחים נהרגו ו-169 נפצעו. הדוח לא סיפק פירוט של ההרוגים והפצועים לפי חלוקה למדינות ולא מסר פרטים על הקורבנות. בנוסף, נמסר כי משרד ההגנה טרם אמד דיווחים על 450 אזרחים שנפגעו בעיראק ובסוריה, בשל מקורות מוגבלים, מה שאומר שמספר הקורבנות עלול להיות גבוה מזה שנמסר.


כאמור, זוהי הפעם הראשונה שבה הפנטגון משחרר דוח ובו מספרים של אזרחים הרוגים כתוצאה מפעולות קרקע ואוויר של הצבא האמריקאי. הוא עשה זאת בתגובה לדרישת הקונגרס מ-2018. "אנחנו רוצים להיות שקופים ככל האפשר ולהראות את האמצעים הקפדניים בהם כוחות אמריקאיים נוקטים כדי להגן על אזרחים", כתבה דוברת הצבא אודרישיה האריס במייל פומבי ששלחה.


הפנטגון. "אנחנו רוצים להיות שקופים ככל האפשר". צילום: וול סטריט ג'ורנל


יש לציין כי הנתונים היחידים שניתנים להשוואה כלשהי עם המספרים שנמסרו בדוח הפנטגון שוחררו בידי הנשיא הקודם, ברק אובמה, ב-2016. אז, חתם אובמה על צו נשיאותי בו הוא הורה לממשלה לפרסם מידע ומספרים של נפגעים אזרחיים כתוצאה מתקיפות אוויריות של ארה"ב שיועדו לפגוע בחמושים, באזורים בהם אין מלחמה.


בזמנו, הבית הלבן מסר כי במבצעים אלו נהרגו 64 אזרחים בין השנים 2009-2015. ארגונים בלתי ממשלתיים שעקבו אחר תקיפות המל"טים שביצעה ארה"ב ערערו על המספר, שהיה לדבריהם נמוך בהרבה ממספר הנפגעים האמיתי. 

YOU MIGHT ALSO LIKE