הוואי: חשש מאסון נוסף בעקבות המשך התפרצות הר הגעש קילוואה. לתושבי האזור הוצא צו פינוי
רשויות הוואי הודיעו כי לא יעזרו בפינוי תושבים לאחר יום שישי בצהריים וכי בידיהם הבחירה בין פינוי מרצון לבין מעצר על ידי המשטרה. מדובר בהר הגעש הפעיל ביותר על כדור הארץ. כרגע מאיימת הלבה הרותחת על אזורי המגורים סביבו אך במקום גם סכנת זיהום אוויר

ארבעה שבועות מאז החלה ההתפרצות הוולקנית של קילוואה, והלבה לא מפסיקה לצאת ממנו ולפגוע באזורים הסמוכים.


עלולה לשרוף את כל מי שיוותר מאחור. ההתפרצות הוולקנית בהוואי


רשויות הוואי הוציאו צו פינוי לכל התושבים המתגוררים בשטחים הסמוכים להר, ולמעשה מי שלא יעזוב את ביתו עד שישי בצהריים - ייעצר על ידי המשטרה. מדובר בתושבי ליילני, אך גם תושבים מקפאו הסמוכה התבקשו לעזוב עקב החשש שילכדו בלבה הלוהטת.

מאז החלה הלבה לגלוש החוצה נשרפו בתים רבים והיא זורמת ברחובות במה שנראה כנהרות מותכים. השטח עליו היא מאיימת מוערך בכפי ארבע מזה של מרכז ניו יורק. 

הלבה יוצאת החוצה במזרקות המגיעות לגובה של 260 פיט וזורמת במהירות של 100 יארד לשעה, ומזרקות אלה מוערכות כלבה הקשה ביותר שיצאה מההר מתחילת ההתפרצות הנוכחית.

מלבד האש והשריפה, סכנת זיהום אוויר קשה מרחפת מעל תושבי האזור. מדובר בערפל המכונה "ערפיח וולקני", הנוצר כאשר דו תחמוצת גופרית ומזהמים וולקנים אחרים מתערבבים עם אבק ולחות. כמו כן, נוסף על ערפל זה העלול לגרום לגירוי בעור ובדרכי הנשימה, העידו תושבי האזור כי נראו במקום גם חוטים דקים וחדים של סיבי זכוכית וולקניים הידועים כ"שיער של פלה" (אלת הר הגעש המקומית) היכולה לפצוע במידה בנושמים אותה או אם היא נכנסת לעיניים.


YOU MIGHT ALSO LIKE