פרקליטו של מייקל כהן: אבנאטי מרעיל את מאגר המושבעים
חבר בצוות ההגנה של מייקל כהן, פרקליטו של הנשיא טראמפ החשוד בעבירות שונות, טוען שעורך דינה של כוכבת הפורנו מדליף ומכפיש בכוונת זדון כדי להרעיל את דעת הציבור נגד מרשו. השופטת הסכימה שיש סכנה כזו, אך לא סיפקה לצוות ההגנה של הפרקליט המסובך בצרות חדשות טובות מלבד זאת

סנגורו של מייקל כהן, ששימש במשך שנים רבות כפרקליטו האישי של נשיא ארה"ב, האשים היום (רביעי) את עורך דינה של כוכבת הפורנו סטורמי דניאל כי הדליף את תוכן חשבונות הבנק לתקשורת, וקרא למעשה "ירי מרכב חולף בזכויותיו של מרשי". את ההערות נגד מייקל אבנאטי, עורך דינה של "סטורמי דניאלס" (סטפני קליפורד) השמיע עורך הדין סטיבן ריאן במהלך דיון בבית המשפט הפדרלי בנוגע לחקירה פלילית של ה-FBI והתביעה הפדרלית בעסקיו של כהן.


כהן. עד ה-15 ביוני להחליט על מה הוא מבקש חיסיון (צילום: רויטרס)



אבנאטי אמר לשופטת קימבה ווד כי לא שחרר כל מידע בלתי ראוי בנוגע לכהן, שטרם הואשם רשמית בפשע. אולם השופטת אמרה לאבנאטי כי לא תרשה לו יד חופשית "להכפיש את מר כהן, ולמנוע ממנו בפוטנציה משפט הוגן על ידי הרעלת מאגר המושבעים".

הדלפות לפני המשפט עלולות לגרום למושבעים פוטנציאליים לגבש דעה בטרם המשפט, וגם כך מצבו של כהן נראה לא מעודד, כשמשקיפים רבים צופים שייאלץ לשתף פעולה עם חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר בעניין ההתערבות הרוסית בבחירות, בכדי לזכות בהקלות מן התביעה.

בדיון היום קבעה השופטת ווד את ה-15 ביוני כתאריך אחרון עבור עורכי דינם של כהן ושל הנשיא טראמפ לזהות חומרים שנתפסו בפשיטה על ביתו, משרדו וחדר המלון של כהן באפריל, שלטענתם אסור לתביעה להשתמש בהם מפני שהם מוגנים בחיסיון עו"ד לקוח. לאחר תאריך זה תגיב קבוצה של תובעים שאינם קשורים לחקירה בנוגע לכהן על בקשות החיסיון הללו, וביהמ"ש יקבל הכרעה סופית בנוגע לכל מסמך, שיחה ותיעוד אחר שנתפסו אצל כהן.

ריאן אמר בבית המשפט כי אבנאטי פעל בזדון בכך שהדליף את מידע חשבונות הבנק של מרשו ותקף את כהן בעשרות הופעות בתקשורת, במטרה "ליצור נראטיב כוזב" בנוגע לכהן ו"למשוך תשומת לב לעצמו", כדבריו.


אבנאטי ומרשתו. "צפויים גילויים חדשים" (צילום: CBS)



אבנאטי הוציא לציבור מידע המעיד כי כהן קיבל תשלומים מחברה המקושרת לאוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג, אחד מתוך שורה של אזרחים רוסים עליהם הוטלו סנקציות על ידי הקונגרס בשל חשד להתערבות בבחירות 2016. בשיחה עם עיתונאים לאחר הדיון אמר אבנאטי כי צפויים גילויים נוספים. "קיבלנו מאגר שלם של מידע שאנחנו הולכים לחשוף, בנוגע למר כהן ובנוגע למר טראמפ, אז כדאי להם לחגור חגורות", אמר.

למרות שמצד אחד הזהירה השופטת ווד את אבנאטי שלא לעבור את הגבול, תאריך היעד שקבעה לסיום המעבר על המסמכים שנתפסו היה קרוב בחודש מכפי שעורכי דינו של כהן רצו. אחד מפרקליטיו של כהן, טוד הריסון, אמר כי משרדו "הופך שמיים וארץ" כדי לעבור על המסמכים. לדבריו, משרדו סיים לעבור על 1.3 מיליון מסמכים מתוך 3.7 מיליון שנתפסו. אולם השופטת אמרה שהמתנה ארוכה מדי לא באה בחשבון. "חשוב לאזן בין הצרכים האיטיים והקפדניים של אלה הטוענים לחיסיון עו"ד-לקוח לבין הצורך בהתקדמות החקירה", אמרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE