טראמפ מאשים, ללא הוכחה, כי חקירת מולר "תתערב" בבחירות אמצע הכהונה בנובמבר
הנשיא שיחרר הבוקר יותר מעשרה ציוצים התוקפים את "ציד המכשפות המכור" של החקירה בעניין ההתערבות הרוסית בבחירות. עורך דינו, רודי ג'וליאני, כינה את החקירה "לא לגיטימית" והודה שהטלת הדופי בחקירה נועדה לצרכי יח"צ. "אנחנו מגנים פה על הנשיא", אמר

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ טען היום (שלישי) כי חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר תתערב לטובת הדמוקרטים בבחירות אמצע-הכהונה בנובמבר. טראמפ לא סיפק כל הוכחה לטענתו, ולא הסביר כיצד התערבות זו, כביכול, תעבוד בפועל.


לא דמוקרט ולא זועם



טענתו חסרת הבסיס של טראמפ היא התקפתו האחרונה על אמינות חקירת רוסיה כמונעת מטעמים פוליטיים, אולם היא מהווה עליית מדרגה על מה שאמורה להיות חקירה בלתי-תלויה של ההתערבות הרוסית בבחירות 2016.

"13 הדמוקרטים הזועמים (פלוס אנשים שעבדו אצל אובמה שמונה שנים), שעובדים על ציד המכשפות המכור על רוסיה, יתערבו בבחירות מחצית הכהונה, במיוחד עכשיו שהרפובליקנים (תישארו קשוחים!) מתחילים להוביל בסקרים", צייץ טראמפ. "אין שום שיתוף פעולה, חוץ מעל ידי הדמוקרטים!"

שימושו של טראמפ במלה "מכור" ("rigged") מזכיר את הניסוחים בהם השתמש הנשיא בבחירות 2016 - כשפיגר לרוב בסקרים אחרי הילארי קלינטון - כדי לעורר ספק בתוצאות הבחירות. בזמנו נראה היה שהוא מרמז שתוצאות הבחירות לא יהיו בידי הבוחרים.

על אף שכמה מחברי צוותו של מולר תרמו למועמדים דמוקרטיים במערכות בחירות שונות, העובדה היא שבניגוד לכינוי "13 הדמוקרטים הזועמים", רוב חברי צוות החקירה - כמו גם מולר עצמו - הם חברים רשומים במפלגה הרפובליקנית מזה עשרות שנים. מולר עצמו מונה כראש ה-FBI בידי הנשיא הרפובליקני ג'ורג' בוש הבן, והאיש שמינה אותו כחוקר מיוחד - סגן שר המשפטים רוד רוזנסטין, המופקד על נושא החקירה הרוסית משום ששר המשפטים ג'ף סשנס מנוע מלעסוק בה בשל ניגוד עניינים - מונה בידי טראמפ עצמו וגם הוא רפובליקני ותיק.

תיאוריית הקונספירציה הזו על התערבות מצד מולר וצוותו בבחירות הקרובות לקונגרס וברמת המדינות לוותה בהפצצה של למעלה מעשרה ציוצים על החקירה בעניין רוסיה, שרובם עסקו בדרישתו הקבועה של טראמפ לחקירה נגד אויביו הפוליטיים. "למה 13 הדמוקרטים הזועמים ובעלי ניגוד העניינים הכבד לא חוקרים את הקמפיין המושחת לגמרי של הילארי קלינטון המושחתת לגמרי. זה ציד מכשפות מכור, זה למה! תשאלו אותם אם הם נהנו מהחגיגה שלה אחרי הבחירות", צייץ. (התשובה לשאלתו היא שזו אינה המשימה שהטיל משרד המשפטים על צוות החקירה הזה, והטענות נגד קמפיין קלינטון כבר נחקרו).

בציוץ אחר כתב "מצטער, אני צריך להתחיל למקד את האנרגיה שלי בגרעין של צפון קוריאה, עסקאות סחר גרועות, אפשרויות בחירה ליוצאי צבא, הכלכלה, בנייה מחדש של הצבא ועוד כל-כך הרבה, ולא בציד המכשפות המכור של רוסיה שצריך לחקור את קלינטון\רוסיה\FBI\(משרד) המשפטים\אובמה\קומי (ראש ה-FBI שטראמפ עצמו הדיח)\(שרת המשפטים לשעבר לורטה) לינץ' וכו'".

בראיון בתוכנית "סטייט אוף דה יוניון" ב-CNN שלשום (ראשון) כינה עורך דינו של טראמפ, ראש העיר ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, את חקירת מולר "לא לגיטימית" והודה שהאסטרטגיה הפוליטית להטיל דופי בחקירה היא חלק ממאמץ להטות את דעת הקהל אל צידו של טראמפ במקרה שיעמוד בפני ניסיון להדיחו.


מודה: הכל לצרכי יח"צ. ג'וליאני (צילום: ברוקס קראפט, פוליטיקו)



"הם נותנים לנו את החומר לעשות את זה", אמר ג'וליאני למראיינת דיינה באש. "כמובן שאנחנו חייבים לעשות את זה כדי להגן על הנשיא. אנחנו מגנים - במידה רבה, תזכרי, דיינה, אנחנו מגנים כאן, זה בשביל דעת הקהל, מפני שההחלטה כאן בסופו של דבר תהיה להדיח, (או) לא להדיח".

בשבועות האחרונים מגביר טראמפ את התקפותיו על חקירתו של מולר. בשבוע שעבר דרש שמשרד המשפטים יבדוק אם ממשל אובמה שתל "מרגל" בתוך הקמפיין שלו. אף שמקורות ב-FBI הבהירו שהמקור החשאי שלהם (גם הוא רפובליקני כל חייו, אגב) לא "הושתל" בקמפיין אלא רק נשלח לשוחח עם כמה מן המועסקים בו, הסכים משרד המשפטים להורות למפקח הכללי שלו לבדוק את הנושא.

YOU MIGHT ALSO LIKE