על אף הטבות המס, הארלי מקצצת בכוח העבודה
יצרנית האופנועים המפורסמת סוגרת את המפעל בקנזס סיטי ושולחת הביתה 350 עובדים, אך פותחת מפעל בתאילנד. "זה כמו להיות תקוע בחלום רע", סיפר אחד מעובדי החברה ההמומים. "עשינו כל מה שהארלי דייוידסון ביקשה מאיתנו. להגיע למצב שהכול מתפוצץ לנו בפנים זה די מאכזב"

עובדים של הארלי דייוידסון ברחבי ארה"ב מוחים כנגד הכוונה לסגור את המפעל של יצרנית האופנועים המפורסמת בקנזס סיטי, על אף שהחברה צפויה לרשום הכנסות משמעותיות מהקיצוץ במס התאגידים הפדרלי. 

הארלי דייוידסון נהנית מהקיצוץ במס התאגידים החל מתחילת השנה תודות להחלטה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אך זה לא הפריע לה להודיע כי היא מפטרת כ-350 עובדים מספר שבועות לאחר מכן. בחלוף עוד כמה שבועות, הארלי דייוידסון הודיעה כי תחלק דיוידנדים גדולים מהצפוי לבעלי המניות ועל כך שהחברה תקנה בחזרה כ-15 מיליון ממניותיה בעלות של כמעט 700 מיליון דולרים.


למרות שנהנתה מהקיצוץ במס התאגידים הפדרלי, הארלי דייוידסון מקצצת את כוח העבודה שלה.


המכירות של הארלי צונחות בשנים האחרונות כיוון שדור הבייבי-בומרס כבר הגיע לגיל בו הפסיקו לרכב, והדור הצעיר יותר לא ממלא את מקומם. "לצערנו לא היה ניתן לעשות דבר כדי לטפל ביכולת הייצור העודפת שלנו בשוק בארה"ב", נכתב בהודעה של החברה.

הארלי טוענת כי העלאת הדיוידנדים וקניית המניות לא קשורה לחסכון במס, אולם את עובדי החברה זה לא משכנע. "עשינו כל מה שהארלי דייוידסון ביקשה מאיתנו", אמר הרתך טים פרימו. "להגיע למצב שהכול מתפוצץ לנו בפנים זה די מאכזב".

פרימו אמר כי היה בהלם כשהחברה הודיעה בחודש ינואר כי תפטר כ-800 עובדים ותסגור את המפעל בקנזס סיטי עד לסתיו 2019. "זה כמו להיות תקוע בחלום רע", הוא הסביר.

במאי 2017 הודיעה הארלי כי היא מגייסת עוד 118 עובדים למפעל בקנזס סיטי ומפטרת כמות דומה בספרינגטסברי ביורק, פנסילבניה. בעקבות סגירת המפעל בקנזס סיטי, כעת יתווספו עוד 450 עובדים למפעל ביורק, כשבסך הכול החברה קיצצה 350 משרות.  

התוספת בדיוידנדים לבעלי המניות עלתה לחברה 846 אלף דולרים, וקניית המניות ב-696 מיליון הייתה דרך נוספת בה הארלי דאגה להעלות את ערכה בשוק. ההחלטות הללו יושמו זמן קצר לאחר שמס התאגידים הפדרלי קוצץ מ-35 ל-21 אחוזים ולאחר שהחברה הודיעה כי המפעל החדש שלה בתאילנד ייפתח בהמשך השנה. בהארלי מתעקשים כי אין קשר בין פתיחת המפעל בבנגקוק לסגירה של המפעל בקנזס סיטי.

"הם שולחים את המשרות שלנו לחו"ל", אמר ריק פנס, שעבד במפעל בקנזס סיטי ב-21 השנים האחרונות. 

"על ידי פתיחת המפעל הזה אנחנו מצפים שהעלויות שלנו באזור הזה (אסיה) יצטמצמו", אמרה דוברת הארלי, קייטי וויטמור, שלחברה גם יש מפעלים בהודו וברזיל.  

כשהארלי זכתה לקיצוץ במס, יו"ר בית הנבחרים פול ריאן, היה בין אלו שטענו כי עכשיו חברות כמו הארלי יוכלו לשמור את מפעליהם בארה"ב. אולם בסקר שערך הערוץ CNBC בקרב 100 החברות הגדולות בשוק, רק 10 אמרו שהן מתכוונות להשתמש בחסכון ממסים כדי להגדיל את שכר העובדים. 

למרות האכזבה הקשה, הכעס של פרימו מופנה כלפי החברה ולא כלפי טראמפ. "אני מאשים את החברה ולא את הנשיא", הוא אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE