אילינוי: צלבי קרס רוססו על כ-200 מצבות; אדם אחד נעצר
עובדי בית הקברות "סאנסט היל" עובדים כדי לנקות את המצבות המחוללות לקראת אירועי יום הזיכרון שיחול מחר. המשטרה עצרה חשוד בן 34, ובודקת אם מדובר באירוע שנאה

כמאתיים מצבות הושחתו באמצעות ריסוס צלבי קרס בבית קברות בגלן קרבון, אילינוי. כך הודיע מפקד המשטרה המקומית, וויין וייט. בנוסף, כמה בתים בשכונה הסמוכה אדווארדסוויל, הושחתו באותה דרך.


אחת המצבות שהושחתו


משטרת אדווארדסוויל הודיעה כי גבר בן 34 נעצר בחשד למעורבות במעשים. "מידע נוסף יתפרסם לאחר שיוגש כתב אישום פלילי", נמסר בהודעת המשטרה, שפרסמה גם סרטון של החשוד.

המצבות רוססו בליל שישי, או בבוקר שבת. הרשויות מתייחסות לאירוע כאל ונדליזם וייתכן גם כפשע שנאה, אמר ווייט.

יותר מ-1,300 וטרנים קבורים בבית הקרבות סנסט היל, ועובדי המקום פועלים כעת כדי לנקות את המצבות לפני אירועי יום הזיכרון שיחול מחר.

בשנה שעברה, אירועים דומים התרחשו בשיקגו, ביוסטון ובניו יורק. בשיקגו הושחת חלון של בית כנסת ורוססו צלבי קרס על דלת הכניסה, ובניו יורק שורבטו צלבי קרס וסלוגנים נאציים בקרון של הרכבת התחתית.

דוח של הליגה נגד השמצה, שפורסם לפני כשלושה חודשים הציג עלייה של 60% במספרם של האירועים האנטישמיים ברחבי ארה"ב בשנה שעברה, לעומת נתוני 2016. 

הנתונים הקשים מעידים על הגידול החד שנתי המשמעותי ביותר שנרשם, והשני בהיקפו מאז החלה הליגה נגד השמצה לעקוב ולרכז נתונים אי שם בשנות ה-70. ברמה הארצית מדובר בכמעט הכפלה של האירועים האנטישמיים בקמפוסים ובבתי ספר. בקמפוסים של קולג'ים זו השנה השנייה שבה נרשמת עלייה חדה באירועים אנטישמיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE