סוף למחאה: שחקני הפוטבול לא יורשו לכרוע ברך בהמנון
בעלי קבוצות פוטבול ב-NFL הצביעו בעד איסור מחאות בזמן נגינת ההמנון. קומישינר הליגה: "רוצים שהשחקנים יכבדו את המעמד"; איגוד השחקנים: "מחאה זו אחת הדרכים לעליית נושאים למודעות ציבורית"

"לעמוד ולכבד את הדגל והמנון", זו השורה התחתונה של החלטת בעלי קבוצות הפוטבול בליגת ה-NFL, לאחר שנתיים שבהן התקיימו מחאות רבות. כזכור, שחקן הפוטבול קולין קאפרנק החל למחות כנגד האלימות המשטרתית כלפי האוכלוסייה האפרו-אמריקאית, בשל העובדה שכרע ברך בזמן נגינת ההמנון לפני משחקים. תחילה, מחאה זו לא תפסה תאוצה, אך התערבותו של הנשיא טראמפ גרמה לנושא לעלות לסדר היום הציבורי. מעבר לכך, הנשיא פתח בחזית ישירה מול השחקנים, דבר שגרם לכמעט כל שחקני הליגה לכרוע ברך במחאה כנגד דבריו.


מחאת השחקנים


כעת, בעלי הקבוצות הצביעו על השינוי ובו נהלים חדשים אודות התנהגות השחקנים בזמן נגינת ההמנון. חשוב לציין כי שחקנים המבקשים להביע מחאה יהיו רשאים לעשות זאת, אך יתבקשו שלא לעלות לכר הדשא עד אחרי נגינת ההמנון. מעבר לכך, לכל קבוצה תהיה הסמכות להטיל קנסות כנגד שחקנים שיפרו חוקים אלה. קומישינר הליגה רוג'ר גודל אמר כי ההחלטה עברה פה אחד, אך בעלי קבוצת ה"פורטי-ניינרס" אמר שקבוצתו נמנעה מלהצביע.


קולין קאפרנק, השחקן שהתחיל במחאת הכריעה (צילום: Shutterstock)


"אנחנו רוצים שאנשים יכבדו את המנון ויעמדו בזמן נגינתו. וזה תקף לשחקנים ואנשי צוות כאחד. הליגה מרגישה את הצורך לעשות את המהלך הזה. דאגנו לכך שלשחקנים תהיה אפשרות לבחור שלא לצאת מן חדרי ההלבשה בטרם הושמע ההמנון", אמר הקומישנר גודל. כאמור, בתחילת עונת 2017 רק מספר קטן של שחקנים כרעו ברך בעת ההמנון, אך דונאלד טראמפ, באותה תקופה המועמד לנשיאות, בחר לקלל את אמו של אחד השחקנים שמחו, דבר שגרם לרוב שחקני הליגה לכרוע ברך.


הקומישנר רוג'ר גודל


"זה מצער מאוד שמחאת השחקנים יצרה תחושה שאלפי שחקנים אינם פטריוטים, דבר שכמובן אינו נכון", המשיך גודל. ועד ארגון השחקנים בליגה פרסם את תגובתו להחלטה, בה הועברה ביקורת קשה על הנהלת הליגה: "ליגת ה-NFL החליטה שלא להתייעץ עם ארגון השחקנים בטרם קיבלה את החלטתה. שחקני הליגה מראים את מידת הפטריוטיות שלהם בפעילויות קהילתיות, תמיכה בצבא וכוחות המשטרה וכן, גם באמצעות מחאה שנועדה לעלות את המודעות לנושאים שיקירים ללבם. תוצאות ההצבעה היום אינן עולות בקנה אחד עם העקרונות והערכים של הליגה".


YOU MIGHT ALSO LIKE