צלב קרס אותר על ידי סטודנט בבית הספר לרפואה ציבורית בהרווארד; נפתחה חקירה
עד כה לא דווח על התפתחות משמעותית, ולא ברור מי עומד מאחורי המעשה. הליגה נגד השמצה דיווחה על עליה משמעותית בתעמולה של תומכי העליונות הלבנה בקרב אוניברסיטאות ומכללות בשנה שעברה

אוניברסיטת הרווארד חוקרת אירוע של סימון צלב קרס על לוח מודעות במקום. גורמים רשמיים מסרו כי צלב הקרס, הסמל של גרמניה הנאצית, נעשה באמצעות סידור נעצים. הסמל האנטישמי התגלה לקראת סוף השבוע על לוח המודעות של בית הספר לבריאות הציבור במקום, על ידי אחד הסטודנטים.


לא ברור מי עומד מאחורי המעשה. אוניברסיטת הרווארד


דובר האוניברסיטה, סם הארפ, אמר כי גודלו של צלב הקרס היה שניים או שלושה אינטשים, והוא הוסר מלוח המודעות לאחר הדיווח של הסטודנט.

משטרת הרווארד חוקרת את האירוע, והנהלת האוניברסיטה הודיעה כי אינה יודעת מי עומד מאחורי המעשה. בהודעה של דוברות האוניברסיטה נמסר כי סמלים אנטישמיים הם "מנוגדים לערכים שלנו", וכי המעשה דחה בכירים באוניברסיטה.

הליגה נגד השמצה ציינו כי ישנה עלייה באירועים בעלי אופי דומה ברחבי האוניברסיטאות והמכללות ברחבי המדינה. הליגה הודיעה עוד כי במהלך השנה שעברה, נמצאו ברחבי הקמפוסים 147 חומרי תעמולה של התומכים בעליונות הלבנה - פי שלושה ממה שהיה בשנה לפני כן.

הליגה הזהירה כי הציבור הופך לאדיש מול סמלים ונאומים של שנאה. "אם יש אירוע של גרפיטי, או שמישהו מציב סמל של צלב קרס - ואיש לא עושה דבר, מישהו אחר יכול להוסיף לזה, ולאט לאט התופעה תלך ותצמח". כך מסר מנהל סניף בוסטון של הליגה נגד השמצה, רוברט טרסטן, "אנחנו לא רוצים להיות בקהילה שהפכה להיות אדישה לסמלים כאלה".

לורה רפופורט, נשיאת איגוד הסטודנטים היהודים בבית הספר לרפואה ציבורית בהרווארד אמרה כי היא מזועזעת מהאירוע. "זה מאוד מטריד שמישהו חשב שהוא יכול לבטא כזו אנטישמיות בוטה, והרגיש שהוא נמצא במקום בטוח לעשות זאת", אמרה רפופורט, 27, במהלך ראיון לכלי התקשורת בסוף השבוע.


"הקהילות הופכות לאדישות". רוברט טרסטן


היא הוסיפה כי היא מקווה שהאוניברסיטה "תפנה זמן כדי ללמד את הסטודנטים על ההיסטוריה של הרווארד בכל הנוגע לתורת הגזע ולאנטישמיות".

דיקן בית הספר לרפואה ציבורית, מישל וויליאמס, פנתה לציבור הסטודנטים והעובדים במקום וקראה לכל מי שיודע דבר מה על האירוע, ליצור קשר עם המשרד של דיקן הסטודנטים.

YOU MIGHT ALSO LIKE