טראמפ שטף את השרה לביטחון פנים, ששוקלת התפטרות
לקירסטיין נילסן מתחיל להימאס מהנזיפות של טראמפ על "כישלונה באבטחת הגבולות" והתעקשותו על מדיניות של הפרדת ילדי מהגרים בלתי-חוקיים מהוריהם. לדברי המקורות, הנשיא זועם שמספר האנשים שמתגנבים מעבר לגבול עלה שוב השנה, מה שגוזל ממנו עניין להתרברב בו.

קירסטיין נילסן, השרה לביטחון המולדת של הנשיא טראמפ, חשפה בפני עמיתים קרובים כי היא על סף התפטרות בעקבות הנזיפה הבוטה והפומבית של הנשיא כלפיה אתמול (רביעי), בשל מה שהגדיר כ"כישלונה לאבטח כראוי את גבולות האומה", לדברי מספר בכירי ממזל בעבר ובהווה הבקיאים בפרטים. כראש המשרד לביטחון המולדת, נילסן אחראית על למעלה מ-20 אלף סוכני גבולות.


אומללה בתפקידה. קירסטן נילסן (צילום: ויקיפדיה)



נילסן, שהיא בת טיפוחיו של ראש סגל הבית הלבן, ג'ון קלי, כבר ניסחה מכתב התפטרות אך טרם הגישה אותו, כך לדברי שניים מן המקורות איתם שוחחו כתבי הטיימס. הנזיפה בנילסן היתה חלק מנאום תוכחה משתלח נגד כל חברי ממשלתו בשל מה שכינה "חוסר ההתקדמות" שלהם לעבר המטרה של "איטום הגבולות נגד מהגרים לא-חוקיים".

לא ידוע אם מי מחברי הקבינט ניסה להסביר לנשיא, בפעם המי-יודע-כמה, שרובם המכריע של המהגרים הלא-חוקיים אינם מתגנבים מעבר לגבול, אלא נכנסים לארה"ב כחוק בוויזת תייר ופשוט נשארים מעבר לתוקף הוויזה - כפי שללא ספק עשו גם אנשים, שרבים מקוראי שורות אלה מכירים. זעמו של טראמפ על עניין ההגירה הלא-חוקית נובע מכך שלאחר שנתו הראשונה בתפקיד, בה ירד מספר חציות הגבול הלא-חוקיות לשפל היסטורי, השנה המספר שוב בעלייה. התפתחות זו גוזלת מן הנשיא את אחת העובדות בהן אהב להתגאות.

במהלך ישיבת הממשלה הסוערת צרח טראמפ כי לארה"ב גבול חדיר וכי יש לעשות יותר כדי לשנות זאת. כשאחד מחברי הקבינט ציין כי דרום קליפורניה מסתמכת על פועלי-יום מקסיקנים, הנכנסים לארה"ב כל בוקר ועוזבים אותה כל ערב, אמר טראמפ שאין לו בעיה עם זה, אולם בכל זאת המשיך להתלונן. השרה נילסן תפשה את ההשתלחות של טראמפ כמכוונת במיוחד אליה, ואמרה למקורביה כי אל לה להמשיך בתפקידה אם הנשיא אינו חושב שהיא ממלאת אותו באופן יעיל. מקור אחד המקורב לנילסן אמר לטיימס כי השרה אומללה בתפקידה.

YOU MIGHT ALSO LIKE