בעקבות תלונות על הטרדות מיניות: התובע הכללי במדינת ניו יורק הודיע על התפטרותו
תחקיר של ה"ניו יורקר" חשף עדויות קשות של 4 נשים על התנהלותו האישית של אריק שניידרמן, והביא להחלטה הדרמטית. מושל מדינת ניו יורק: "אף אחד אינו מעל החוק, כולל איש החוק מספר אחד במדינה"; אחת המתלוננות: "אינני מסוגלת לנטוש את אחיותיי שנפגעו, נרמסו והושמצו, בזמן שידעתי את האמת"

התובע הכללי במדינת ניו יורק, אריק שניידרמן, התפטר הערב (ב') לאחר פרסום תחקיר בכתב העת "ניו יורקר", שבו נטען כי הוא הטריד מינית מספר נשים. מספר שעות לאחר התחקיר, שניידרמן הוציא הודעה רשמית: "היה לי הזכות והכבוד לשרת כתובע הכללי עבור תושבי מדינת ניו יורק. בשעות האחרונות פורסמו טענות חמורות נגדי, שאליהן אני מתנגד בכל תוקף. ולמרות שטענות אלה אינן קשורות לתפקודי המקצועי או לתפקוד משרדי, הן ימנעו ממני להוביל את עבודת המשרד בזמן חשוב זה. אי לכך ובהתאם לזאת, אני מודיע בזאת על התפטרותי החל מסוף היום ביום שלישי, ה-8 במאי". כאמור, התפטרותו המהירה של התובע מגיעה שעות ספורות לאחר פרסום הדו"ח ב"ניו יורקר", והיא מסמלת את נפילתו של מי שהיה עד היום כוכב עולה במפלגה הדמוקרטית. שניידרמן נחשב לאחד היריבים הפוליטיים הגדולים של הנשיא טראמפ.


אריק שניידרמן


הוא אף תמך בצורה נלהבת בתנועה ה-MeToo# הידועה, ואף היה הגורם המרכזי בהגשת כתב האישום נגד מפיק הסרטים הארווי ויינסטין. ולמרות הישג זה, כבר הערב השתנה היחס כלפיו. מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, קרא לתובע להתפטר כבר בשעות הצהריים: "אף אחד אינו מעל החוק, כולל איש החוק מספר אחד במדינה. אני אבקש מהתובע המחוזי בעיר ניו יורק להתחיל מיד בחקירה, ונתקדם בהתאם לעובדות. דעתי האישית היא, בהתאם לעובדות והאימותים שנכתבו במאמר, שאין ביכולתו של אריק שניידרמן להמשיך לשרת כתובע הכללי. לטובת המשרד, עליו להתפטר".


התחקיר שפורסם בכתב העת "הניו יורקר"


בתחקיר עצמו, מאשימות ארבע נשים את שניידרמן באלימות פיזית כלפיהן. שתיים מהנשים, מישל בריש וטניה סלברטנם, הסכימו לחשוף את זהותן. הן חשפו כי התקיים קשר מיני בינן לבין שניידרמן, אך האלימות נעשתה ללא הסכמתן. כתב העת אף ציין שמקרי האלימות נעשו "לרוב לאחר ששתה, לעיתים תכופות במיטה, ולעולם ללא הסכמה". השתיים אף חשפו כי נהג להכות אותן עד כדי כך שנאלצו לראות רופא. סלברטנם אף ציינה איום מפורש של התובע, לפיו יצותת לטלפון האישי שלה. "לא יכולתה לשתוק יותר ובו בזמן לעודד נשים אחרות להיות אמיצות. אינני מסוגלת לנטוש את אחיותיי שנפגעו, נרמסו והושמצו, בזמן שידעתי את האמת", אמרה בריש בעמוד הפייסבוק שלה.


תגובתו של שניידרמן לתוכן התחקיר


שניידרמן עצמו הגיב לטענות האלימות באמצעות הרשתות החברתיות: "מתוך הפרטיות של יחסים אינטימיים, התנסתי במשחקי תפקיד ופעילויות מוסכמות אחרות. לעולם לא תקפתי אדם. לעולם לא קיימתי יחסי מין ללא הסכמה, דבר המווה עבורי קו אדום שאיני מוכן לחצות", כתב התובע לשעבר ברשת ה"טוויטר".


YOU MIGHT ALSO LIKE