מסעדני ניו יורק יוצאים למאבק נגד עיריית ניו יורק והעומד בראשה לאחר העלאה נוספת בשכר המינימום
העירייה החליטה להעלות את שכר המינימום ל-15 דולר לשעה. המסעדנים דורשים ממנה לאשר תוספת תשלום של 5%, זאת על מנת להימנע מהעלאת מחירי המנות. "אנחנו לא יכולים לספוג עליה שישית בשלוש שנים" אמר אחד מהמסעדנים בעיר

ההחלטה להעלות את שכר המינימום ל-15 דולר לשעה בניו יורק, גרמה למסעדנים רבים לקחת את העניינים לידיים שלהם,  כך אומר ג'ון בלושטיין- הבעלים של מבשלת הארטלנד. הוא אמר כי ראש העיר, ביל דה בלז'יו, לא ענה למספר מכתבים ששלח, בהם הביע את החששות שלו.



"אני לוקח את זה אישית עכשיו" אמר בלושטיין.הוא הוסיף כי בעלי המסעדות "לא יכולים לספוג" עליה שישית בשכר המינימום בתוך 3 שנים. "נפלה פצצה על ניו יורק ב-2015. אני חושב שבאלבני חושבים שאנחנו יכולים להעלות מחירים בגלל שאנחנו ניו יורק סיטי, אבל זה לא עובד ככה". 

בתגובה להחלטת העירייה, בעלי המסעדות בעיר החליטו לצאת למאבק ומנסים לשכנע את הפוליטיקאים המקומיים לאפשר להם תשלום נוסף של 5% כדי למנוע עליית מחירים בתפריטים. "זה אחוז קטן מהמכירות שלגמרי שקוף" אומר בלושטיין.

אולם המסעדנים יצטרכו לקבל את אישור העירייה על מנת שהמהלך ייצא לפועל "אנחנו לא צריכים אישור מהרשויות המקומיות" מסכם, "כל המקומות האחרים באמריקה, כולל מדינת ניו יורק, מאפשרים את התשלום הנוסף". 

YOU MIGHT ALSO LIKE