טיילה על החוף וגילתה מאובן בן כמעט חצי מיליארד שנים
ריילי טיילור בת ה-11 טיילה על חוף האגם הסמוך לביתה בטנסי, כשמצאה מאובן של טרילוביט - אב קדמון של יצורים ימיים כמו הסרטן, השרימפ ואחרים. מומחה מאוניברסיטת טנסי העריך את גילו של המאובן ב-475 מיליון שנה והוסיף: "לרוב מאובנים של טרילוביטים מתפוררים לחתיכות. זה בהחלט ממצא נדיר"

ריילי טיילור בת ה-11 אוהבת לטייל בחוץ, על שפת אגם דאגלס הסמוך לביתה, אבל את הטיול הזה היא תזכור זמן רב, לאחר שבמהלכו מצאה מאובן שלם של טרילוביט בן 475 מיליון שנה. טרילוביטים היו יצורים חסרי חוליות בעלי שריון חיצוני – אבותיהם הקדומים של סרטנים וחסילונים ויצורים ימיים אחרים. 


המאובן הנדיר (צילום: תחנה KMBC, טנסי)

אמה של ריילי, תמי טיילור, סיפרה לתחנת WATE בטנסי כי התפלאה לשמוע שהממצא הנדיר שכב גלוי לעין כל. "זה היה ממש על סלע... איפה שכל אחד היה יכול למצוא אותו. אבל אני גאה בה מאד", אמרה האם לתחנה. בני משפחת טיילור יצרו קשר עם קולין סומראל, פרופסור באוניברסיטת טנסי, כדי שיספר להם מה בדיוק מצאה בתם. 

סומראל מסר להם כי ריילי הצעירה מצאה טרילוביט – יצור שהתקיים על פני כדור הארץ לפני כ-250 עד 540 מיליון שנה והעריך את גילו של המאובן של ריילי ב-475 מיליון שנים. "העניין עם טרילוביטים הוא שהם היו משירים את השריון שלהם מפעם לפעם, והשריון-שלד המושר היה מתפורר. אז למצוא אחד שהוא שלם זה בהחלט נדיר", הוסיף. ריילי טיילור מצידה מקווה שהמזל שלה יהווה השראה לילדים אחרים להתנתק מדי פעם מהמסכים. "אני יכולה להראות שילדים בגילי לא חייבים לשבת בבית ולשחק משחקים", אמרה. "הם יכולים ממש לצאת החוצה ולגלות כל מיני דברים". 

YOU MIGHT ALSO LIKE