רעידות אדמה חזקות בהוואי לאחר התפרצות הר הגעש קילאוואה אמש
שעתיים לאחר רעידה בעוצמה של 5.4 בסולם ריכטר, הגיעה רעידה נוספת, חזקה פי 15. קילאוואה נחשב לאחד מהרי הגעש הפעילים בעולם. התפרצות הלבה לא הגיעה בהפתעה, כאשר בשבוע האחרון הורגשו באזור אלפי רעידות אדמה בעוצמה נמוכה. מושל הוואי הפציר בתושבים "הקשיבו להוראות הרשויות. שימרו על משפחותיכם והישארו ערניים"

רעידת אדמה בעוצמה של 6.9 נרשמה היום ליד מורדותיו הדרומיים של הר הגעש "קילאווואה" (Kilauea) בהוואי. הרעש העוצמתי הגיע כשעתיים לאחר רעידה חלשה יותר בשיעור 5.4 בסולם ריכטר (שבו כל מספר שלם מעיד על עוצמה גבוהה פי עשרה מקודמו).

אמש החל הר הגעש קילאוואה לפלוט לבה, דבר שהביא את הרשויות להכריז את פינוי חובה לאלפי תושבים שגרים בסמוך. אתמול (ה') בשעות הערב, החלה הלבה להתפרץ באזור "ליאלני אסטייט", וגרמה לכ-1,700 תושבי העיירה להימלט למקום מבטחים. הרשויות הורו גם לתושבי העיירות הסמוכות להתפנות בדחיפות מבתיהם.



"ידענו שזה יקרה" אומרת תושבת העיירה מאיג'ה סטנבק, "אבל למרות זאת, גם כשמסתכלים על זה עכשיו זה נראה לא אמיתי". מושל הוואי, דיוויד אג'י, אמר כי יפעיל את המשמר הלאומי של המדינה על מנת להשתלט על המצב. "אני מפציר בתושבי ליאלני והסביבה למלא אחר הוראות הרשויות. אנא מכם, היו ערניים ושימרו על משפחותיכם".

קילואה הוא אחד מהרי הגעש הפעילים בעולם. הוא ממוקם בפארק הרי הגעש הלאומי של הוואי, שנסגר לאחר התפרצות הלבה מחשש ל"התפרצויות חדשות בגלל פעילות גיאולוגית לא יציבה". מאז יום שני, אלפי רעידות אדמה - רובן בסולם 2.0 - זוהו באזור. ביום חמישי בלבד נרשמו כ-250 רעידות אדמה קטנות באזור, ולכן התפרצות הר הגעש לא הגיעה בהפתעה. 



"זה הפך לשגרה בימים האחרונים" אמרה תושבת האזור קארול שפרד, "הייתי בבית והרגשתי רעידה כל דקה. זה כמו שיצור במשקל 300 פאונד הגיע אלי לסלון והתחיל לקפוץ". 

YOU MIGHT ALSO LIKE